Vilken olja har tillsats mot tickande lyftare?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Vilken olja har tillsats mot tickande lyftare?

Inlägg av Lars J »

Har läst om det i någon tråd här men hittar den inte igen, så någon som vet kanske kan lyfta fram informationen :?:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Re: Vilken olja har tillsats mot tickande lyftare?

Inlägg av malerasjon »

Är det inte Kendall GT-1 oljan som har det? Har för mig min vettemek nämnt något om det?

MVH
Jon
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jag tror att Anders på vette.se hade svaret men jag hittar det inte, du kanske läser det här Anders och kan "lösa gåtan" för mig :D

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Jag har kanske inte riktigt svaret på din fråga men jag har köpt någon Wynns tillsats på Auto Experten till min Cheva Pickis då den hadde en förmåga att ticka i lyftarna då den var kall.

Denna tillsats FUNKADE faktiskt och lyftarna var tysta under flera oljebyten efter att jag hällde i tillsatsen.

Dock måste motorn köras ordentligt varm då tillsatsen hällts i, det är utmärkt att hälla i den innan tex en långresa som varar någon timme eller så.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jag tackar för tipset Ricky men det jag är ute efter var en "GM" olja med tillsats i!

/Lars/
Skriv svar