Norrtälje

Se5Se
Nykomling
Nykomling

Norrtälje

Inlägg av Se5Se »

Vi som lever i de nordöstra delarna av Mälardalsdistriktet har de senaste åren träffats på onsdagar i Norrtälje för en åktur i det vackra Roslagen.

Alla är naturligtvis välkomna att göra oss sällskap, vi lovar att ni får träffa tjuriga rospiggar, åka på roliga vägar, se vacker natur och förhoppningsvis skapligt fika.
Resmålet bestäms på plats varje gång men samlingsplatsen är densamma: Knutby Torg (GPS: N 59° 45.859', E 18° 41.591') Tiden för samling: kl.18,15

Kanske ett tips om man ledsnat på sina vanliga utflykter, Knutby Torg ligger bara 68 km från Norrtull Sthlm, 44 minuter enligt Eniro närmaste, snabbatse och tråkigaste vägen.

Förra Onsdagen 23 maj var man 7 Corvetter som åkte till Furusund (Googla det) och käkade amerikansk husmanskost (burgare).

Välkomna
...det är aldrig för sent att få minnen för livet.........
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Norrtälje

Inlägg av Ubbe »

Hej på er!
Jag tog en liten tur till Knutby torg kl18.15 och tänkte att jag skulle träffa andra corvette ägare i Norrtälje.Men det blev bara jag som fick ta en tur på dom fina vägarna :cry: :cry:
Man får testa en annan gång.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan Ubbe !

Jag stod faktiskt i "kvalet" i går em, åka Corvette eller klippa gräs !
Gräset var högre än Corvetten va skitig, så det blev klippa gräs ! :oops:
Men det kommer fler onsdagar, tur e väl det ! :D
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Hej Peter!
Det var en liten chansning!
Jag klippte gräset senare på kvällen, men det var ett dåligt beslut :!:
Tusen tals Myggorna anföll först när jag skulle mecka lite utanför garaget både corvette och mig!Dom gillar tydligen avgaserna och den gula färgen :evil: sen ficka man ha på sig både mössa och hanskar när det blev dax att klippa :twisted:
Ps Nu är det ingen fördel att ha cab :wink:
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Linnea
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Linnea »

Onsdagen 11/7 blev vi 5 st som åkte till Färsna.

Det bestämdes också att dom som vill samlas vid Höglunds imorgon ca 17:10 för att åka till Nifsta. Om det är några som vågar åka med bilen innan american car show på lördag :D

Bild
CCS 3205
1972 C3
1963 C2
2011 1:a KM DR
Se5Se
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Se5Se »

Till Nifsta, Gottröra idag samling i Norrtälje kl. 17.15 eller så ses vi där:

GPS:
WGS 84 (lat, lon):N 59° 43.693', E 18° 8.949'
WGS 84 decimal (lat, lon):59.72822, 18.14915
RT90:6625491, 1631850
SWEREF99 TM:6625348, 677047

Peter
Se5Se
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Se5Se »

Till Nivsta/Gottröra idag igen. Samling Höglunds i Norrtälje 17.15 för "samåkning". Uppslutning efter vägen och/eller så träffas vi där.
Hembakat gofika, ett par hundra mer eller mindre udda och roliga fordon varav ett tjugotal Corvetter och bra väder kan väl kännas som ett bra torsdagskväll alternativ till det svenska OS debacklet.
Adress i inlägg ovanför

Förslaget är att detta blir återkommande varje vecka för de som har tid och lust i stället för onsdagsträffarna som runnit ut i sanden.

Peter
Och så några små Nalle Phu citat:
-Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting.
-Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram.
-Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut.
Skriv svar