Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Är det någon som har en c6 med vassare kam?Hur vass kan man ha för bilprovningen?Och måste man byta fjädrar o.v.s?Sist men inte minst....vad kan man förvänta sig i effekt med en "laglig"kam
Re: Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Hej
GM's egna hot cam ska ju gå att få igenom besiktningen. De är en väldigt mild kam och den ska ju kunna ge uppemot 50 motor hästar på en LS3
Fjädrar och retainers skall bytas vid byte till vassare kam, och gärna också kamkedjan
Självklart bör bilen mappas för att få en ordentlig gång och den maximala effektvinsten.
Nu är inte jag allt för insatt i de hela. Ring till R-Tune eller liknande firma så får du mer info
GM's egna hot cam ska ju gå att få igenom besiktningen. De är en väldigt mild kam och den ska ju kunna ge uppemot 50 motor hästar på en LS3
Fjädrar och retainers skall bytas vid byte till vassare kam, och gärna också kamkedjan
Självklart bör bilen mappas för att få en ordentlig gång och den maximala effektvinsten.
Nu är inte jag allt för insatt i de hela. Ring till R-Tune eller liknande firma så får du mer info
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Ok.Vad kostar ett sådant kalas tro?
Re: Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Om du söker runt lite i forumet så finns det en hel del kring kammar. Sök på "vass" t ex.
Mvh
Thomas
Thomas
Re: Vad slår en v8 med vass kam på tomgång
Kolla på CorvetteCentral.com
Till LS1 kostar GM HotCam Kit (Kam, Ventilfjädrar & Retaniers) 600$ har inte kika på annat Plus Tull Moms & frakt. Och en mappning efter montering.
Till LS1 kostar GM HotCam Kit (Kam, Ventilfjädrar & Retaniers) 600$ har inte kika på annat Plus Tull Moms & frakt. Och en mappning efter montering.
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se