Ritning på en 78a?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Urkas
Nykomling
Nykomling

Ritning på en 78a?

Inlägg av Urkas »

Vet inte hurvida jag passar in på det här forumet iom att jag inte har en egen Corvette. Har iofs velat ha en av årsmodell -78 (och då pacecar-lacken) sen jag var runt 13 år (19 nu). Men det jag gör i väntan på att få råd med en Corvette är att försöka skapa lite konst av den. Alltså konst på dator i form av 3d-bilder på skönheten.
Just därför jag hemskt gärna skulle vilja ha en ritning på en. Alltså en bild från sidan, framifrån, bakifrån och uppifrån. Och då alltså helt 100% från sidan, framifrån osv.
Den ritningen jag har nu är från en byggsats och är inte helt rätt i formerna och måtten tyvärr. Nån som skulle kunna hjälpa mig med detta? Då helst från en -78 eller -79. Tar iofs hemskt gärna även emot ritningar på andra C3or, så jag kan göra nåt utav dom också. :)

Skulle iofs också vilja ha lite riktiga mått på bilen. Alltså längd, bredd, höjd, hjulbas och sånt. Även diametern på däcken och fälgarna skulle uppskattas!

Det jag iaf gjort hittils, som jag inte orkat göra klart (pga att den inte stämmer riktigt) är den här:
Bild

Tack på förhand!
boXer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av boXer »

Jag har några bilder du kan kika på under
Ordet är fritt / Regskyltar med passande mått ?
mått är nog detsamma på dom flesta C3:or
´
--= [PLYMKVIST] =--

Inlägg av Urkas »

Inte riktigt sånt jag hade tänkte mig, men det är väldigt bra bilder ändå iom att dom är väldigt högupplösta så man ser många detaljer, vilket är väldigt bra hjälp faktiskt. Om du har ett galleri med många högupplösta bilder så tar jag faktiskt hemskt gärna del av det!

Men så som jag hade tänkt mig är alltså bilder som den här (fast större och med former o mått som stämmer helt):
Bild
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

Har ingen direkt hjälp men ett klart tips är att ställa frågan i C3-sektionen på www.corvetteforum.com. Om det finns svar så får du det nästan garanterat där! Kanske finns något i AIM (Assembly Instruction Manual) för 1978.

Mycket fin bild du har renderat så här långt, ser fram emot en bild när alla mått stämmer!
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Corv1-Micke »

Hittade en bild till dig!
/ Micke

Bild
Användarens profilbild
Corv1-Micke
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Corv1-Micke »

Samt en annan 3D bild på en Corvette.
Snygg färg! 8)
"War Bonnet Yellow"

Bild
Urkas
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Urkas »

Tack christian för ditt förslag! Ska genast fråga där!
Och tack micke för bilden! En väldigt bra bild faktiskt. Jobbigt bara att jag vill ha en vette ännu mer varenda gång jag ser en sån där bra bild. x\

Men jag ska iallafall visa upp mitt slutgiltiga resultat här sen om ni vill det. Frågan är bara när det blir. För jag har ju tänkt mig att göra varenda liten detalj på den. :P
Tack för hjälpen iallafall! Fast om det är fler som har nån hjälp att bidra med så varsågod. :)
Skriv svar