Länken som går hursomhelst till tidningen CarCraft och en test med och utan X-pipe i på rullande landsväg.
Resultatet känns ganska relevant både för standard och modifierade bilar tycker jag.

http://www.carcraft.com/techarticles/ex ... index.html
Det finns väl inga TopFuels som "bluddrar" heller Chrippe..Chrippe skrev:Nä , vill jag ha 10Hk till trimmar jag nog på traditionellt sätt , bara man får behålla Bluddret.
Finns ingen Topfuel som kör med X-pipa![]()
![]()
/Christer
Raka utblås ger ännu bättre ljudChrippe skrev:Nä , vill jag ha 10Hk till trimmar jag nog på traditionellt sätt , bara man får behålla Bluddret.
Finns ingen Topfuel som kör med X-pipa![]()
![]()
/Christer
Jag har byggt en egen variant och upplevde som du att det kunde bli trångt under bilen så jag satte min under diffklumpen.peter.holm skrev:Insåg när jag skulle bygga mitt 3" avgassystem till min C3:a att en X-pipa inte skulle få plats, någon som byggt X-pipa på sin C3:a?
Peter
Jäkligt cleant och snyggt system Enebris.Enebris skrev:Peter,
jag byggde nytt system i vintras med X precis bakom växellådan. (2.5 tums)
Funkar bra tycker jag. (o låter gött)
mvh Håkan
Det där systemet ska du ju inte ha under bilenEnebris skrev:Peter,
jag byggde nytt system i vintras med X precis bakom växellådan. (2.5 tums)
Funkar bra tycker jag. (o låter gött)
mvh Håkan
Jag hinner inte med att uppdatera tråden så mycket då det børjar nærma sig att bilen ska ut i solen.. Då blir det mest mecka..magnum skrev:Hejs
Ricky, du har ju x:et vid bakaxeln! Det har jag missat när jag följt din renoverings tråd! Sen är det ju frågan om det spelar någon roll var det sitter bara det är innan ljuddämparen, ELLER???
Det ær nog aldeles riktigt att man bør stræva efter att sætta den så næra collectorn som møjligt, X-pipe ær får man væl sæja en slags fattigmans 180-graders hedders.Chrippe skrev:X-pipa ska sitta så nära motorn som möjligt helst vid vxl.lådan , fatt det ska göra bästa nytta.
X-pipa är till för att nästgående avgaspuff ska sugas med , och att hjälpa till avgaspuffarna
lättare trycks ut.
Långt bak påverkar mest ljudet , men ett bra sätt att dämpa ljudet.
/Christer