Eftersom du skriver att du skall skifta brickor så antar jag att det är toe in/out du skall justera?
Toe mäter du enkelt själv, genom att markera på garagegolvet var framänden och bakänden på varje bakhjul är, kör ut bilen och mät skillnaden.
Eftersom däcket kan bukta lite olika så kan det vara läge att snickra ihop en anordning så att kontaktytan blir mot fälgen fram/bak, dvs ta inte måttet på själva däcket.
Justeringen är ju lite tidskrävande, men när du gjort en ändring av shims och mätt igen så ser du snart hur mycket varje shims påverkar. Toe bak är väl tyvärr för din del den hjulvinkel som tar längst tid att justera eftersom brickorna sitter lite dumt till.
För att mäta camber (och caster på framhjulen) har jag köpt en sån här:

Kostar drygt $100 att beställa.
(men det funkar säker lika bra med ett digitalt vattenpass eller dyl. Det går ju även att mäta avståndet i mm och räkna om till grader)
Justeringen av camber är mycket enklare, bara att skruva på camberbulten. Kan vara lite lurigt att få bulten att sitta kvar i läge dock. Det gäller att dra åt utav h-e när du hittat rätt läge.
Jag gör hjulsinställning på mina bilar själv både bak och fram, inte alls särskilt svårt. Inbillar mig att det är viktigare att vara noggrann än att ha en hjuliställningsmaskin för 750.000, men ett någorlunda plant garagegolv är en förutsättning.