Hård bromspedal men ingen bromsverkan.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
blizzz_89
Nykomling
Nykomling

Hård bromspedal men ingen bromsverkan.

Inlägg av blizzz_89 »

Som rubriken säger så har jag en stenhård bromspedal (inte i botten) men jag har absolut ingen bromsverkan.
Jag har precis bytt huvudbromscylinder och efter det så uppkom problemet. Men jag vet inte vad som är fel?

Tacksam för all hjälp så snabbt som möjligt!

Mvh Johan.
blizzz_89
Nykomling
Nykomling

Re: Hård bromspedal men ingen bromsverkan.

Inlägg av blizzz_89 »

Tror efter lite sökande på nätet att jag har köpt fel huvudbromscylinder. Mailade Dalhems om artikeln innan köp och de sa att den passade Corvetter från -65 till-76 men såg nu på Ecklers att det finns olika djup för staget som trycker in kolven i cylindern. och jag tror att jag ska ha den med djupt "hål" (http://www.ecklerscorvette.com/corvette ... -1976.html) Men vart kan jag köpa denna cylinder i sverige,är det någon som vet?

Om ni tror att det är någonting annat som också kan vara den felande orsaken på mitt problem så skriv gärna det också så jag inte köper en ny cylinder i onödan. ;

/Johan
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Jag har funderat lite och minns att jag sett problemet för läääääänge sedan på någon helt annan bil.
Men det är svårt att felsöka en felaktig pryl på avstånd. :wink:
Jag skulle börja i ena änden av systemet och försöka koppla ur så mycket som möjligt och se om det blir någon skillnad.
Om du nu tror att cylindern inte passar så om du tömmer den på olja och kollar om du iaf inte kan trycka ner pedalen pga staget kanske...
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
Red Corvette -76
Rookie
Rookie

Inlägg av Red Corvette -76 »

Gick det att lufta bromsarna ?? Hade liknande problem men då var det bara ett hjul som inte tog, i mitt fall var det bromslangen som var helt igensatt. Tydligen inte helt ovanligt.
Red Corvette -76
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mr. Beam »

Din bromsservo läcker vacuum?

/Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Fick du trycka huvudbromscylindern mot bromsservot för att få dit muttrarna/skruvarna som håller cylindern mot servot?
I så fall har du fel cylinder! Kolven i cylindern är redan i botten, därför är pedalen stum! Eller?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Skriv svar