Kom precis hem från att ha gjort en bänkning av vetten på Maxxtuning i Vrigstad idag. Vet ej modell på rullarna med resultatet blev följande med: 2006 årsmodell, automat, med Headers, catback, vararam och individuell mapp från min Diablosport Predator.
370 whp / 506 wNm
Enligt deras formel för motoreffekt (14-15% drivlineförluster) så blir det 431 hk / 575 Nm i motorn.
Roliga nöjen det där. Man är som ett barn på julafton . Jag är dock till lite tveksam till endast 14-15% i drivlineförlust på en automat. Nu har jag C5 och det kanske skiljer sej något ifrån C6:an? När Anders på r-rune bytte kam på min så räknade jag bort 18,5% på min automat(12% man).
Räknar man med mer "rimliga" 18% hamnar jag på 450hk i motorn istället. Men hur som helst, så verkar det iaf som bilen presterar som den ska med det som är gjort på den:)
Jag tycker att man bara räknar skillnad före/efter eftersom bänkarna är olika och eftersom det bara är vad du får ut på hjulen som spelar någon roll.
Jag tillhör ju egentligen inte trimmningsfalangen utan optimeringsfalangen där det handlar om att få ut det som ingenjörerna hade tänkt sig innan ekonomerna lade sig i.
Effekt förlusten är 15% på manuella Corvetter och 18% på automat bilar.Den dynon som visar mest rätt effekt mässigt är Roto test enlig min erfarenhet och det jag läst.Dina 370 rwhp ser dock ut att stämma rätt bra på en 2006a med boltons.