Hej!
Dags för nya däck.
Någon som kan tipsa om “corvette-kunniga” däckfirmor i Sthlm? Helst norrort.
(har just sett en hemsk youtube-film om hur pärlan kan spricka om man inte hissar upp bilen på rätt sätt.
ca 1:10 in i klippet. http://www.youtube.com/watch?v=6eFmnug--iE )
/Peter
Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
Fd. 1995 Convertible
6-vxl Polo Green
6-vxl Polo Green
Re: Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
Du hittar säkert någon närmare dig, men om du har vägarna förbi Vallentuna så kan jag rekommendera Däckia på Moränvägen. De bytte åt mig i somras och de lämnade banne mig inte ett märke på fälgarna och det vet jag het säkert eftersom de var nya.
Re: Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
Hej
Jag är inte särskilt orolig för att fälgarna ska få stryk vid däckskiftet, men det är
själva lyftet av min lilla plastbil jag har ångest för.
(se filmklippet ovanför)
Jag är inte särskilt orolig för att fälgarna ska få stryk vid däckskiftet, men det är
själva lyftet av min lilla plastbil jag har ångest för.

Fd. 1995 Convertible
6-vxl Polo Green
6-vxl Polo Green
Re: Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
Det var flera faktafel den filmsnutten
Men ang. lyftpunkter så är det markerat på tröskellådans utsida var man kan lyfta om det är i just tröskeln man vill lyfta
hela tröskeln är inte förstärkt för detta.

Men ang. lyftpunkter så är det markerat på tröskellådans utsida var man kan lyfta om det är i just tröskeln man vill lyfta

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Re: Däckfirmor som kan hissa upp Corvetter på rätt sätt?
På min som har kjolpaket så är orginalfästpunkerna täckta med glasfiber som krasar oroväckande om man för söker lyfta där.Antagligen så blir väl inte sidokjolarna helförstörda ,men känns inte bra att lyfta där ändå.
Så jag brukar lyfta längst ut på krysset,med en gummiplatta på domkraften,det funkar.
En annan fördel är att man kan lyfta lite högre än vid orginallyftpunkten.
Men kryss har väl bara convertibles antar jag....
Så jag brukar lyfta längst ut på krysset,med en gummiplatta på domkraften,det funkar.
En annan fördel är att man kan lyfta lite högre än vid orginallyftpunkten.
Men kryss har väl bara convertibles antar jag....