avgasystem c5

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
jimpa
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: fre sep 21, 2012 17:12

avgasystem c5

Inlägg av jimpa »

Är det någon som har erfarenhet om rostfria system till en c5
Av en firma i Mölndal A-ALT Avgasystem
Användarens profilbild
kneten
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor okt 13, 2011 16:43
Ort: svenshögen

Re: avgasystem c5

Inlägg av kneten »

Tjena jimpa.

Ja det vore roligt om det är någon som har detta system,
Och kan ge info om kvalité o ljud.

Kneten C5-98.
Jämtland
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: fre mar 07, 2014 15:55

Re: avgasystem c5

Inlägg av Jämtland »

Jag har köpt detta system 2014-01-03 och monterat på min c5 -99. Ljudet är bra tycker jag, "har inte kört på väg än". Systemet ser bra ut när man öppnar paketet från Mölndal A-ALT. Fick dock två vänstersidor av delen över backaxeln, som företaget efter en månad bytte till rätt del. Är inte nöjd med passformen mycket svårt att montera detta system så att det skall se snyggt ut. Så klar har jag kontaktat företaget skickat bilder mm, men Mölndal A-ALT svara inte för tillfället på mina SMS. Har någon köpt detta system så kontakta gärna mig, jag tror att det finns risk att flera har drabbats av samma problem.
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 210
Blev medlem: lör apr 18, 2009 20:58
Ort: trelleborg

Re: avgasystem c5

Inlägg av mpe »

Det som du skriver angående fel delar och att det tog en månad för att få rätt delar och sen att de inte svarar på dina sms hade gjort mig lite fundersam angående hur

de är.Har du provat att ringa till firman?

Mats
Jämtland
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: fre mar 07, 2014 15:55

Re: avgasystem c5

Inlägg av Jämtland »

Vi har haft många samtal och även mailkontakt. Lösningen kan bli en resa till Göteborg med bilen i sommar, om jag inte lyckas få till alt. Företaget har hitintills hört av sig till slut.
SAL
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: fre nov 08, 2013 10:32
Ort: VARA

Re: avgasystem c5

Inlägg av SAL »

beställde ett avgassystem hos dem i Mölndal ifjol och har fortfarande inte fått det. Verkar vara en bluffirma.

finns det någon här på forumet som har ett sportavgassystem till en c5 liggandes?
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 210
Blev medlem: lör apr 18, 2009 20:58
Ort: trelleborg

Re: avgasystem c5

Inlägg av mpe »

Hej,jag köpte ett beg Borla av Vette Småland om man inte vill ha ett nytt system.

Mats
Användarens profilbild
ak-racing.se
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 167
Blev medlem: fre jul 05, 2013 22:55
Ort: Spånga
Kontakt:

Re: avgasystem c5

Inlägg av ak-racing.se »

SAL skrev:beställde ett avgassystem hos dem i Mölndal ifjol och har fortfarande inte fått det. Verkar vara en bluffirma.

finns det någon här på forumet som har ett sportavgassystem till en c5 liggandes?
Jag har ett B&B Bullet med två 4,5" slutrör liggande, helt nytt i kartong 9000kr, 072-2239036

Bild
Skriv svar