hej jag skulle vilja fråga om ni har några råd att ge om man skall köpa en c5. Vad skall man tänka på???
Vad är det vanligaste som går sönder på dessa bilar??? Var kan man lämna in för service och reperationer??? är det dyrt att försäkra??? Tack på förhand Mvh Björn
information om c5
Re: information om c5
Du skall leta efter en välskött bil med 100% dokumentation. Som vanligt är det oftast de tidigare ägarna som kan vara största problemet om de inte skött och servat bilen som de skall. Låga mil är inte helt fel heller. Är bilen skött ordentligt så är också ev. tidigare fel åtgärdade. Kolla upp så bilen inte varit smälld. Det finns tyvärr oseriösa som köper krockade bilarbjörncorvette skrev:hej jag skulle vilja fråga om ni har några råd att ge om man skall köpa en c5. Vad skall man tänka på???
Vad är det vanligaste som går sönder på dessa bilar??? Var kan man lämna in för service och reperationer??? är det dyrt att försäkra??? Tack på förhand Mvh Björn
företrädesvis i Tyskland lappar ihop dem och lackar om dem sedan kommer de ut på marknaden!!!! Något speciellt vanligt som går sönder kan jag inte se att det finns. Det är rejäla bilar med mycket krut för pengarna. Jag är inne på min tredje nu.
För att få tips om bra verkstad får du tala om var du i landet du bor och hoppas få ett lokalt svar. Men det finns en hel del verkstäder som är bra!
Försäkring kan bli dyr om du är ung och bor i storstad i "vanligt" försäkringsbolag. Försäkring via Corvette cluben är betydligt billigare. Se vidare clubbens info om försäkring. Lycka till med Corvetteköpet Björn!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Re: information om c5
Det mesta redan nämt, det som också kan vara bra att veta är att GM gjorde många förbättringar till modellåren -99 och -01. Dvs -99 och -00 hade de flesta barnsjukdomarna fixade och -01 till -04 är så bra som C5 kommer bli.björncorvette skrev:hej jag skulle vilja fråga om ni har några råd att ge om man skall köpa en c5. Vad skall man tänka på???
- vette.se sale!
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se