Hej!
Har upptäckt att mina insatser i sidepipesen är väldigt restriktiva. Har nu borrat hål i dem och fått bättre sprutt. Har även snackat med Jim på STS baffles. Han säger att det är flera kunder i Skandinavien som kör hans insatser.
Finns det någon som kan ge omdöme/betyg på STS baffles? helst till SB
Vilka insatser annars? Vill ha bra flöde och behagligt coupeljud i 110km/h...
MVH!
CUL
Sidepipes...
Re: Sidepipes...
Min bil var tyst med med följande Hooker insatser men ack så strypt, orkade inte alls varva ur.
Gjorde om några 2,5 tums simons dämpare så att dom fick plats i rören vilket fick motorn att varva ur bättre än nånsin.
Har dock nu blivit varse att folk på mer än 5 km avstånd påstår sig höra hur jag kör trotts att dom är inomhus.
Med det vill jag ha sagt att även jag är intresserad av omdömen av olika insatser, för min del gäller det en 454:a
Gjorde om några 2,5 tums simons dämpare så att dom fick plats i rören vilket fick motorn att varva ur bättre än nånsin.
Har dock nu blivit varse att folk på mer än 5 km avstånd påstår sig höra hur jag kör trotts att dom är inomhus.
Med det vill jag ha sagt att även jag är intresserad av omdömen av olika insatser, för min del gäller det en 454:a
Jag har kört med en Moraspiral i vardera pipa. Funkade hyffsad.
Sen byggde jag egna insattser genom att ta perforerat rör och svetsade dit ett kors av svetstråd. Sedan la jag dit ett till kors, fast flyttade bak det lite granna och roterade det för att bilda ett spiralmönster längs dämparen. Sen la jag dämpull runt röret och monterade. Så gott som fullt flöde och en fullt accepterad ljudnivå. Detta på en 610 hästars BB med ärtig kam.
Sen byggde jag egna insattser genom att ta perforerat rör och svetsade dit ett kors av svetstråd. Sedan la jag dit ett till kors, fast flyttade bak det lite granna och roterade det för att bilda ett spiralmönster längs dämparen. Sen la jag dämpull runt röret och monterade. Så gott som fullt flöde och en fullt accepterad ljudnivå. Detta på en 610 hästars BB med ärtig kam.
Kasta inte bäver i trähus.
Hej Peter, har du möjlighet att presentera din lösning så att jag kan kopiera den.
Med vänlig hälsning Roland
Med vänlig hälsning Roland
Säger samma som Roland. Behöver ner en del i ljudnivå på min också.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."