Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
BlackSheep-98
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: ons apr 28, 2004 17:46
Ort: Umeå

Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Inlägg av BlackSheep-98 »

Hej,

Vi planerar en resa till Florida inom kort och jag är sugen på en roadtrip norrut för att bl.a. besöka fabriken i Bowling Green. Jag skulle gärna hyra en lite trevligare bil än de europainspirerade budgetbilarna när man nu ändå är där. Att hyra en Mustang (sorry, rent hypotetiskt) kostar ju inte så mycket extra, runt 6.000kr för ca tre veckor, men en Camaro blir en hel del dyrare... Ja, den är betydligt coolare men ligger inte nybilspriserna ganska lika där borta på dessa modeller?

En Corvette skulle ligga runt 20.000kr så det är iaf betydligt över budget :-(
Någon som har några tips eller kan förklara vad jag missat? Tack

Jag menar, att komma farandes till BG med en Musse är ju uteslutet...

PS Snabba och innehållsrika svar premieras
sveson655
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 40
Blev medlem: ons maj 16, 2007 18:03
Ort: Bro

Re: Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Inlägg av sveson655 »

Hej

Det låter trevligt. Jag brukar nöja mig med en Impala, inte världens roligaste men duger bra.
Passa på och besök Memphis och Nashville som ligger nära Bowling Green. Där är det mycket musik och fest längs huvudgatorna.
Kom ihåg att du måste anmäla dig i förväg för att komma med på en tur i fabriken men det har du väl koll på.
S-Å
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Inlägg av Ingo »

I Los Angelses så hade jag beställt en aveo ,men fick en Camaro.. :D ,i florida verkar inte camaro vara lika vanliga ,mest mustangcabbar.
Har haft en sebring en gång ,och nu sist en Chrysler 300c hemi ,den är ju nästan som min bruksbil (Dodge magnum Hemi). Sist åkte vi över halvön och då ville jag ha en lite större bil,,och bokar man från Sverige är det hyfsat billigt också.
Men oavsett vad man beställer är det ju lite lotteri ändå,och dom brukar hota med någon japs.. :D
BlackSheep-98
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: ons apr 28, 2004 17:46
Ort: Umeå

Re: Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Inlägg av BlackSheep-98 »

Tack för en hel del intressant input. Ja, att boka en Aveo och få en Camaro vore ju drömmen...
Jag har ju läst mig till att det ska vara smart att boka från Sverige för att få vettiga förhållanden. Kan man göra det och sedan försöka uppgradera på plats? Eller blir det då automatiskt en bokning på plats med vad det innebär... Kanske är en hypotetisk fråga i praktiken.
Magnus
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Re: Hyra en Cheva i USA, och då menar jag inte en Spark!!!

Inlägg av Chrippe »

Senaste två gångerna jag varit i Florida har vi hyrt via Hertz en Cheva Impala Fullsize , senast hyrde vi 16 dagar ca 3500:-
/Christer 8)
Skriv svar