Bromsok
Bromsok
Jag bytar packningar i mina främre ok.
Vad rekomenderar ni. Ska jag behålla fjädrarna i oken eller inte.
Jag har sett olika förslag.
Brukar orginalpackningen hålla tätt eller ska man byta till o-ring ?
Jag har rostfria inlägg.
Vad rekomenderar ni. Ska jag behålla fjädrarna i oken eller inte.
Jag har sett olika förslag.
Brukar orginalpackningen hålla tätt eller ska man byta till o-ring ?
Jag har rostfria inlägg.
-
- Corvetteälskare
Komplett O-ringssats Kostar $139.95 hos Vette Brakes & Products + frakt, tull & Moms...
Såg en liten läcka på mitt högra fram ok, så jag funderar på en konvertering till O-ringar, men jag ska se hur illa det ser ut i oken när jag tar i sär dem (i vinter). Är de för dåliga så blir det väl tyvärr till att handla nya ok.
Är det någon som har erfarenhet av en O-ringskonvertering + eller - ...?
Så här står det i beskrivningen..
Complete O-Ring Caliper Conversion Kit(4 Wheel)
ID: 11312
Manufacturer: Vette Brakes & Products, Inc.
Desc: O-Ring Caliper Upgrade Kit Does All 4 Calipers. Kit includes all parts to completely rebuild and convert all calipers to O-ring Seals. All Bolts, Bleeders, Pistons, Seals, Mounting Hardware, and Springs.
Price: $139.95

Såg en liten läcka på mitt högra fram ok, så jag funderar på en konvertering till O-ringar, men jag ska se hur illa det ser ut i oken när jag tar i sär dem (i vinter). Är de för dåliga så blir det väl tyvärr till att handla nya ok.
Är det någon som har erfarenhet av en O-ringskonvertering + eller - ...?
Så här står det i beskrivningen..
Complete O-Ring Caliper Conversion Kit(4 Wheel)
ID: 11312
Manufacturer: Vette Brakes & Products, Inc.
Desc: O-Ring Caliper Upgrade Kit Does All 4 Calipers. Kit includes all parts to completely rebuild and convert all calipers to O-ring Seals. All Bolts, Bleeders, Pistons, Seals, Mounting Hardware, and Springs.
Price: $139.95
Corvette SB Convertible -72
Bromsok
Jag har fått två satser o-rings caliprar från Vette Brakes.Det första började läcka direkt efter montering
det andra paret började läcka efter en sommar(bara fram som läcker)
efter det bytte jag till vanliga läpptätningar och nu funkar det fint.

Stefan

Stefan
-
- Corvetteexpert
Funkar perfekt för mej också. Fixade mina för två år sedan.Johan Fräjdin skrev:Jag renoverade mina i vintras, men behöll originalfjädrarna och "lip seal" packningarna. Funkar fint för mig.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Bromsok
Aj aj det var ju inget bra alls..!! Då kan man ju med andra ord inte ens köpa sig fri från läckage genom att köpa NYA O-ringsok..!!!sh454 skrev:Jag har fått två satser o-rings caliprar från Vette Brakes.Det första började läcka direkt efter monteringdet andra paret började läcka efter en sommar(bara fram som läcker)
![]()
efter det bytte jag till vanliga läpptätningar och nu funkar det fint.
![]()
![]()
Stefan
Mina ok fram renoverades med nya vanliga tätningar i vintras/våras av förra ägaren och nu läcker det igen... kanske är mina ok poriga i godset eftersom honing och nya packningar ej har hjälpt. Ja ja får väl se hur det ser ut då jag plockar ner det.

Mvh//Jocke
Corvette SB Convertible -72
http://www.stainlesssteelbrakes.com/pro ... &year=1974
Här är ett set av aluminium
Får ju ner vikten på dom ganska mycket
samt det där med rost försvinner ju också....
Här är ett set av aluminium
Får ju ner vikten på dom ganska mycket
samt det där med rost försvinner ju också....
Ni kan kanske få lite info med med fölande rader.
http://www.fastcorvette.com/CaliperSchool.htm
Ha en BRA CORVETTE dag.
http://www.fastcorvette.com/CaliperSchool.htm
Ha en BRA CORVETTE dag.