Racing på TV4 Sport i februari-mars

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Mange_C5 »

Finns det något mer motivationshöjande i vintermörkret än lite racing som uppstart på banracingsäsongen 2015? :D

Programserien "Bara Motor" i TV4 Sport kommer i avsnitt 5 och 6 visa racing från SSM på Knutstorp i somras där vi som kör Corvette Cup deltog. Avsnitten går på onsdagar kl 18.30 den 25 februari och 4 mars och repriser går på söndagar kl 16.00.

För er som inte besökt banorna när vi kör så tror jag ni kommer bli överraskade över vad ni missat men som ni är hjärtligt välkomna att kompensera via ett besök eller två på tävlingarna under 2015. :wink:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av 745 »

Mange_C5 skrev:Avsnitten går på onsdagar kl 18.30 den 25 februari och 4 mars och repriser går på söndagar kl 16.00.
Snart är det dags :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
MikeL
Rookie
Rookie
Inlägg: 77
Blev medlem: mån mar 26, 2012 10:24
Ort: Stockholm, Nacka

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av MikeL »

I morgon närmare bestämt. Det vill man inte missa :D
Mikael Lundholm
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Ubbe »

Mys TV ikväll :D
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Ubbe »

Ingen mys kväll!
Jag är jättebesviken på programmet:(
Det kändes som man tittade på ett motorprogram från 90-talet. Kommentatorerna kunde inte banan och hade noll inlevelse.
Synda att inte corvette racing kom fram bättre i rutan.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Mange_C5 »

Ubbe skrev:Ingen mys kväll!
Jag är jättebesviken på programmet:(
Det kändes som man tittade på ett motorprogram från 90-talet. Kommentatorerna kunde inte banan och hade noll inlevelse.
Synda att inte corvette racing kom fram bättre i rutan.
Ja det var lite SVT standard över det som levererades av kommentatorerna, hade hoppats på mer. :evil:
Får se om race 2 nästa vecka blir bättre, kanske stänga av ljudet för bättre upplevelse?! :shock:

Morsan (som knappast kan betraktas som insatt i motorsport) uttryckte stor uppskattning till de kunniga kommentatorer som fanns på plats och kommenterade under racehelgen, så live ÄR bättre i denna jämförelse. 8)
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Ubbe »

Mange_C5 skrev: Ja det var lite SVT standard över det som levererades av kommentatorerna, hade hoppats på mer. :evil: Får se om race 2 nästa vecka blir bättre, kanske stänga av ljudet för bättre upplevelse?! :shock: Morsan (som knappast kan betraktas som insatt i motorsport) uttryckte stor uppskattning till de kunniga kommentatorer som fanns på plats och kommenterade under racehelgen, så live ÄR bättre i denna jämförelse. 8)


SVT? Jag har faktist redigerat stcc program med Johan Toren och Flash Nilsson och de var rena koffienet jämfört med dessa.
Dessutom hade Johan en svart corvette C5 cab som jag drömde om :):)
Jag kommer att kolla på nästa pgm också och hoppas att dom har vaknat till liv,;)
PS Om bakgrundsljudet inte kommer fram (motorljudet) då har man ingen känsla för motor sport;)
Ha det! Det ska bli kul att mötas på TA :)
Bevaka denna sida
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Mange_C5 »

Ubbe skrev:
Mange_C5 skrev: Ja det var lite SVT standard över det som levererades av kommentatorerna, hade hoppats på mer. :evil: Får se om race 2 nästa vecka blir bättre, kanske stänga av ljudet för bättre upplevelse?! :shock: Morsan (som knappast kan betraktas som insatt i motorsport) uttryckte stor uppskattning till de kunniga kommentatorer som fanns på plats och kommenterade under racehelgen, så live ÄR bättre i denna jämförelse. 8)


SVT? Jag har faktist redigerat stcc program med Johan Toren och Flash Nilsson och de var rena koffienet jämfört med dessa.
Dessutom hade Johan en svart corvette C5 cab som jag drömde om :):)
Jag kommer att kolla på nästa pgm också och hoppas att dom har vaknat till liv,;)
PS Om bakgrundsljudet inte kommer fram (motorljudet) då har man ingen känsla för motor sport;)
Ha det! Det ska bli kul att mötas på TA :)
Bevaka denna sida
Tänkte på SVT sportens sk "motorexperter" genom åren.
Johan Thoréns sändningar är ju helt klart ett lysande undantag och som pikant detalj så var det uppenbarligen mer kompetenta SVT Nöje som sände programmet Race med BTCC/STCC, och inte sportredaktionen. :wink:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Ubbe »

Mange_C5 skrev: Tänkte på SVT sportens sk "motorexperter" genom åren. Johan Thoréns sändningar är ju helt klart ett lysande undantag och som pikant detalj så var det uppenbarligen mer kompetenta SVT Nöje som sände programmet Race med BTCC/STCC, och inte sportredaktionen. :wink:
Det stämmer;) På sporten så var det Janne Svanlund som försökte;) En helt underbar människa som jag har jobbat mycket med.
Kommer ihåg att Kommentatorn från originalet BTCC var en riktig krut gubbe som gjorde att Johan började prata snabbare;)
Det var väl där jag började bli intresserad av racing;)
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Tersan »

Ubbe skrev:
Mange_C5 skrev: Tänkte på SVT sportens sk "motorexperter" genom åren. Johan Thoréns sändningar är ju helt klart ett lysande undantag och som pikant detalj så var det uppenbarligen mer kompetenta SVT Nöje som sände programmet Race med BTCC/STCC, och inte sportredaktionen.
Det stämmer;) På sporten så var det Janne Svanlund som försökte;) En helt underbar människa som jag har jobbat mycket med.
Kommer ihåg att Kommentatorn från originalet BTCC var en riktig krut gubbe som gjorde att Johan började prata snabbare;)
Det var väl där jag började bli intresserad av racing;)
Japp, sportredaktionen tyckte inte att det var intressant att visa BTCC/STCC. Tittarsiffrorna visade dock väldigt tydligt vilken felbedömning det var... :wink:
Om SVT Sports behandling av motorsport tycker jag inte. :evil:

BTCCs legendariska kommentator hette Murray Walker. Berömd för att prata så fort att han inte alltid hängde med själv. Finns många kul citat från honom ute på nätet.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Bengt »

Jan Svanlund må vara en sympatisk själ men jag minns bara hans F1 kommenterande som historiens sämsta :oops:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Racing på TV4 Sport i februari-mars

Inlägg av Ubbe »

Har just tittat på programmet om dragracing avsnitt 7.
Betydlig bättre program, det var som natt och dag jämfört med tidigare.
Absolut sevärt :):)
Skriv svar