Ny fördelare

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Ny fördelare

Inlägg av hasseh »

Vad rekommenderar den samlade kunskapen för fördelare om jag ska byta från min gamla magnetic trigger till en med vacuum?
Duger en standard MSD HEI eller ska man upp en bit till på skalan.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
fty
Rookie
Rookie

Re: Ny fördelare

Inlägg av fty »

MSD HEI räcker gott.
fty
Rookie
Rookie

Inlägg av fty »

Är det bara pga att du saknar vaccumförställning du vill byta fördelare?
Det är ju ett bra tändsystem du har: "MSD Magnetic Trigger fördelare med MSD 6AL Digital mm"
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

fty skrev:Är det bara pga att du saknar vaccumförställning du vill byta fördelare?
Det är ju ett bra tändsystem du har: "MSD Magnetic Trigger fördelare med MSD 6AL Digital mm"
Jo det ska ju vara det men delvis har det funkat bättre med min gamla original HEI så till vida att tomgången är bättre. Får inte till det med nuvarande prylar men det beror nog en hel del på skit bakom skruvmejseln iof :lol:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
fty
Rookie
Rookie

Inlägg av fty »

Ett alternativ till är ju en MSD 6AL 2 Programmable, med en MAP sensor. Då kan du själv justera in tändkurvan mha datorn.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Skulle kanske köpt det istället för den vanliga 6Al digital som jag har nu
Skriv svar