Har näst intill noll koll på fördelare och dess funktioner så här kommer en kanske lite dum fråga men i alla fall.....
Många har bytt ut sina originalfördelare mot tex en MSD. Så även jag. Men jag har till och från funderat på om man inte skulle kunna uppdatera sin HEI fördelare istället.
Vad är orsaken till att man inte gör detta? Är den i grunden för dålig eller är det kostnaden ....?
Fördelare
Fördelare
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: Fördelare
Ingen som har några synpunkter på detta?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
Re: Fördelare
Jag köpte en ny HEI till min motor är jättenöjd med den. Alltid kanonfin gnista och när man väl justerat tändning och vacum så blir det där inget fladdrande. Finns för en skitsumma på Ebay även med mek varvräknaruttag.
/Terner
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor