Vet att jag är lat nu men om man har 168 kuggar på startkransen hur många ska de va på startmotorn?
Sätter ju headers på bigblocken nu är en ministarter en fördel? En del säger ju att headers värmer originalstarten så man får startsvårigheter vid varmstart. Med en "mini" är det mer luft imellan.
Skyddsplåt a la "värmesköld" är det ett alternativ?
Andra säger att en ministart drar orimligt med ström (grövre lindningar) så man får mindre startkapacitet (kan dra runt färre varv) innan batteriet är slut.
Plz förmedla era erfarenheter tack på förhand
/Terner
Kuggkrans/startmotor/ministarter?
Kuggkrans/startmotor/ministarter?
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Har 2" headers på min 468 och det har alltid funkat med en vanlig startmotor. Har aldrig haft ett bekymmer med den.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'