Jag har en fundering om min förgasare, en Rochester 4MV. Den skall vara rätt för motorn men jag tror inte att det stämmer.
Motorn är en 427", 390 hp, borrad till 433". Kammen är bytt men jag vet inte vad som sitter på. Det är inte originalet med hydrauliska lyftare. Jag har satt på Pertronix brytarlöst tändsystem med Flame Trower 2 tändspole. Tändstift och kablar, luft och bränslefilter är bytta. Komptest visar ok, jämt och bra. Efter att en bra mek har kollat bilen går den rätt bra men jag har fått för mig att det skall vara mer ös i den. Jag har försökt att läsa mig fram till lösningen men jag är inte speciellt tekniskt bevandrad och det finns dåligt med läsbart av sorten "monkey see, monkey do". Någon har sagt att jag skall byta insuget och modifiera förgasaren men om jag byter insug så är det väl risk för att motorhuven måste bytas?



