har renoverat motorn under vintern, så när jag satta ihopp allt igen så blev de kortsluting någon stans, å den stora "huvudkablen" (röd) som går från starten å runt till generatorn bran upp.
De va dock bara den som blev skaddad. så jag bytte....kollade alla galma sladda å bytte mot nya.
Nu till saken..... det går inte att starta bilen.... kommer ingen ström till soliden. har kollar startmotern... den funka. de går en svart sladd som ( den går ihopp med den röde till soloiden. men när jag mäter den svarte så ligger de bara 2 volt på den?? vilket i sen tur gör att sladden till soliden bara får 2 volt å den orka inte dra.
någon stans på vägen så försvinner strömmen. den svarte sladden den går in i kopplingsdosan i torpedvägen på generatons sida, ( dosa med stiftkoppling, ) har skruvat bort den dosan å kollat, men inget.
har rivit bort sätte å ratt för att kolla invädigt om jag kan följa sladden, men de är ju lika trånt som en oskuld. omyligt att komma till utan att riva ner allt.
Någon som har en minsta aning vad jag ska göra.... känns som jag står stilla nu åå paniken börja krypa på.
MVH : Thunder