Tänkte byta batteri till ett typiskt start batteri med mycket kräm i vid startögonblicket. Jag har blivit tipsad om optimas röda modell,Men jag har även läst i summits katalog om vissa lättviktsbatteri för race vilket låter intressannt när jag även vill banta vikten för övrigt. (Många bäckar små).
Hur liten kapacitet vågar man gå ner till utan att batteriet blir för litet.
Har en bigblock bil och orginal stereo.
Vart i sverige finns lämpligt batteri till bra pris.
Vilket lättviktsbatteri eller vad har ni
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
390000 watts BB-stereofrisk skrev:Biltema!BB och en stereo med 2600w
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Precis vad jag menade.... Och vill man ha riktigt bra stereo, plockar man bort bakrutan.sh454 skrev:Stereo!!!!!!!!!!!!! Vad är det för trams.![]()
Måtte väl räcka med det som kommer ur kanonerna bak
![]()
![]()
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'

