
MIN STINGRAY 71 UTE PÅ TRADERA NU
MIN STINGRAY 71 UTE PÅ TRADERA NU
Tyvärr är jag tvungen att göra mig av med den 

ok här är länken.
http://www.traderamotor.com/showObject. ... 454_ca_550
Jag har inga bilder i annonsen men jag kan maila om man är riktigt intresserad.
http://www.traderamotor.com/showObject. ... 454_ca_550
Jag har inga bilder i annonsen men jag kan maila om man är riktigt intresserad.
Porsche Stingray ?


RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
- stingray350
- Corvettefantast
- Inlägg: 130
- Blev medlem: sön jan 04, 2004 13:36
- Ort: Karlstad
Tja, jag är ju ingen expert på vad en Corvette är värd.NIB skrev:Felen var följande
Kass växellådsbalk
Kass startmotor
Lite dålig lack på höger framskärm och dörr + sprickor i framskärmen.
Motorn var tiptop (i alla fall senast jag startade den innan startmotorn la av)
Men om jag utgår för vad jag gav för min i dåligt skick, så tycker jag 110 låter rimligt ändå. Växellådsbalk och startmotor är ju inget speciellt, men det som kommer att kosta är ju att fixa framskärmen plus lack. det är ju ca 30.000. Jag menar, skulle jag ge tex 130-150 så förväntar jag mig kanske inte att bilen är i mint condition, men den ska iallafall inte ha sprickor och dålig lack. Det trista är väl att du inte har någon Corvette längre kanske?

hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna. men ok. Har inte sätt en BB c3 mellan 69-73 under 180,000kr och dom som legat på under 200,000kr har inte varit i bra skick. (vad jag vet iaf) Sen finns det ju alltid folk som säljer sina bilar utan att kolla vad bilarna står i i dagsläget och dom kan ju bli billiga!
Jag fick ett c:a pris på en omlackning av hela min bil och det va runt 40,000kr. en ny startmotor ligger väl runt 3000kr.(?) Växellådsbalken vet jag inte va felet va men det borde ju gått att ganska enkelt rikta om? svetsa? sätta dit en ny?..... pratar vi om nåra tusen lappar??
..... Vad man vill sälja bilen för e ju upp till var och en.... Men jag eldar nog hellre upp min än ger bort den!

Jag fick ett c:a pris på en omlackning av hela min bil och det va runt 40,000kr. en ny startmotor ligger väl runt 3000kr.(?) Växellådsbalken vet jag inte va felet va men det borde ju gått att ganska enkelt rikta om? svetsa? sätta dit en ny?..... pratar vi om nåra tusen lappar??
..... Vad man vill sälja bilen för e ju upp till var och en.... Men jag eldar nog hellre upp min än ger bort den!


Vad baserar du det på?frisk skrev:hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna.
74:an fanns med BB, och övriga delar ligger i samma prisklass som en 69:a, det skiljer inte något nämnvärt vad jag vet.
Motormässigt kan jag däremot hålla med dig, BB är dyrare att hålla på med än SB, men i övrigt ligger ju kostnaderna i samma nivå.
I övrigt så är ju enda skillnaden på min 74:a och din 72:a, att du har kofångare som kanske kostar.
Tex ett par dörrsidor kostar samma summa om det är en 69:a som en 74:a, så varför tycker du att det inte är i samma division?
Hursomhelst så är jag personligen ganska nöjd med att köra small block, har man en tillräckligt vass maskin, så kan man ändå köra ifrån en BB.

Det är ju inte alltid storleken det hänger på, utan tekniken.

- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Om den är oattraktiv eller inte ligger väl HELT i betraktarens ögon?Stefan skrev:Nexxus: din rumpa är inte lika attraktiv som de tidigare
Själv är jag ingen fan av kofångar-corvetter eller bakdelens utseende på dessa... Lika lite som jag gillar bakdelen på en orginal 74:a.
Så det är därför jag har en 74:a med en 80:as bakdel.
Var och en blir salig på sitt vis.
Tja, du skrev att det gällde kostnader, inte prisutvecklingen på hela corvetten i sig. Den regleras ju som sagt av tillgång och efterfrågan. Det är jag givetvis medveten om. Men låt säga att du köper en 69 och en 74 BB för samma pris, så har du ju inga större skillnader i kostnader för att renovera dessa. Visst de kromade kofångarna kostar något mer än de i plast, men i övrigt vill jag fortfarande hävda att det inte är någon större skillnad i kostnader för en renovering eller brukande av bilen.frisk skrev:a ja Nexxus.... Vet inte vad jag ska säga..... Har du hängt med nått på prismarknaden dom senaste åren?? Släng fram bevis gärna om det e nått jag missat
Ja, jag är mycket medveten om det. Men det var inte det som saken gällde om du läste frisks inlägg.Corv1-Micke skrev:En 69:a BB ligger i en högre pisklass än en 74 BB,
en BB är i en högre prisklass än en SB,
en cab är i en högre prisklass än en coupe,
vill inte vara taskig mot någon, men så är det generellt...
/ Micke
Det gällde ju kostnaderna att ha en tidig C3, inte priset för införskaffandet?frisk skrev:hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna.
Om så var fallet, så ger jag mig ju givetvis. Jag vet att en tidig C3 är dyrare än en 74:a och framåt.
Hursomhelst om vi ger upp den här debatten, så menade jag från början att för mig är det så att kostar en Corvette 150.000, så förväntar jag mig att den har en schysst lack och går bra motormässigt. sedan är det mig egalt om det är en 69:a eller en 74:a. Det är anska mycket pengar för en 30+ år gammal bil.
Men det kanske beror på att jag inte är en Corvetteofil som bara kan tänka mig att ha en 69 bara för att det är det man ska ha av någon anledning?
Gillar man 69:an eller 72:an så är väl det bra. Jag gilla min 74:a alldeles utmärkt, och för mig är det viktigaste att det går att åka utav bara
, jag är inte intresserad av orginalrenovering etc. Men jag har all förståelse för de som tycker det är hela grejen.
Men det kanske beror på att jag inte är en Corvetteofil som bara kan tänka mig att ha en 69 bara för att det är det man ska ha av någon anledning?
Gillar man 69:an eller 72:an så är väl det bra. Jag gilla min 74:a alldeles utmärkt, och för mig är det viktigaste att det går att åka utav bara
