Val av corvette c4? Hjälp mig

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Alexxx
Nykomling
Nykomling

Val av corvette c4? Hjälp mig

Inlägg av Alexxx »

Hejsan, jag har länge funderat på att skaffa mig en corvette c4 lt1. Jag har sökt här på forumet men hittar inget om olika förändringar på årsmodellerna från 92 och fram till 96. Mina frågor är

1: blev det någon förändring på inredningen efter 92?

2:Har letat som en galning men hittar ingen sida där man kan köpa fälgar som fyller ut lite bättre, är det svårt att hitta fetare fälgar till denna corvette?

3: Vilken årgång tycker ni att jag ska satsa på? jag letar efter en svart med svart skinn och man låda...

Mvh Alex
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

www.vette.se har hjulen

vill minnas att de vart små ändringar i Saab panelen :wink:

Prova sök på www.vetteforum.org också :wink:
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Zwofurti
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Zwofurti »

låter som att du söker ungefär samma kärra som mig, eventuellt kan jag ta en -91 med tpi också, det går säkert att krama ur lite med headers och avgas osv till en sån också=)
Användarens profilbild
Lingmieux
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Lingmieux »

94 kom en uppgradering av interiören med ny ratt, nya säten och lite nyare detaljer på paneler etc. Dessutom ersattes handsfacket på passagerarsidan med air bag.

Annars är det väl skick och pris som får avgöra tycker jag. Var inte du ute efter en C5:a från början :?:

Tips! Det finns en jättebra bok som jag rekommenderar alla som är intresserade av C4:an som heter "Corvette Specs 1984-1996", av alla våras favoritförfattare Mike Antonick. :wink: Där står allt du behöver veta om respektive årsmodell av C4:an, plus mycket mer...

Köpte mitt ex av klubben och så snabbt har jag aldrig läst ut en bok 8)
/Roger
Alexxx
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Alexxx »

Ok tack för informationen. Jo det var jag som skulle köpa en C5, men jag ändrade mig eftersom ja tycker dom är lite för dyra fortfarande. Så en fin svart c4 är precis vad ja vill ha=)
Skriv svar