Dörrlåsning

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

Dörrlåsning

Inlägg av Hans Wijk »

När jag låser med fjärrkontrollen så låses bara dörren på passagerar sidan :( - jag får låsa förardörren med nyckeln. Att låsa upp går bra :D - är det en "programeringssak" eller är något sönder ?
Hasse
P.S Det märks NOG att man är ny i gänget - man har en jä... :twisted: massa frågor D.S
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Låsa med fjärr...båda dörrarna ska låsas. Öppna...ett klick låser upp förarsidan...två klick låser upp båda dörrarna. Finns ingen programering för att få det annorlunda.
Max
Madvette
Nykomling
Nykomling

Re: Dörrlåsning

Inlägg av Madvette »

Hans Wijk skrev:När jag låser med fjärrkontrollen så låses bara dörren på passagerar sidan :( - jag får låsa förardörren med nyckeln. Att låsa upp går bra :D - är det en "programeringssak" eller är något sönder ?
Hasse
P.S Det märks NOG att man är ny i gänget - man har en jä... :twisted: massa frågor D.S
Möjligt att du löst problemet vid det här laget men, What ever

Hade samma problem med min vette. Det gick åt lite sökning på corvetteforum.com. Där fick jag snabbt reda på att det är manöverenheten i dörren som spökar. Den är enkel att byta själv, det gjorde jag. Den gick dock på 3450:-
http://web.comhem.se/~u73306043/control_module1.jpe

Här hitta jag bra tips om hur man demonterar dörrsidan.

http://www.vetteessentials.com/instruct ... andle.html

Lycka till
Användarens profilbild
ulcus
Nykomling
Nykomling

Låsning

Inlägg av ulcus »

Använd 'Lock'-knappen på insidan av dörren, när du stiger ur bilen.
Där är något med stöldspärren/alarmet, jag tror inte att det slår till om du går ur bilen, stänger dörren, och låser med fjärren.
Ska bilen låsas med fjärren ska detta göras när man stannat bilen och öppnat dörren. Som jag har förstått det från Instr.boken.
:roll:
Gunnar S
Nykomling
Nykomling

Re: Dörrlåsning

Inlägg av Gunnar S »

Hans, Jag köpte en C5-00 i höstas och har samma problem som du. :cry:
Vilka felkoder har du?
Har du löst problemet, och isåfall hur?

MVh ///Gunnar
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

Dörrlåsning

Inlägg av Hans Wijk »

Hej Gunnar
Löste problemet förra veckan - köpte en beg manöverenhet från Osby skroten (1 500:-) och nu funkar det. Det skall finnas 5 skrotade C5:or i deras lager, så med lite tur finns det en till dig också. En kompis till mig är bilelektriker, han har kollat manöverenheten och det är ett litet relä som är sönder. Han har försökt att beställa ett sådant från "Elfa" - men de har utgått ur sortimentet (problem relä??). Han skall på andra håll försöka fixa ett relä och försöka laga min manöverenhet - om han lyckas kan du få den billigt......... skicka en mail till mig så att jag får din mailadress, så hör jag av mig.
wijk.hans@swipnet.se
Max hjälpte mig (som vanligt !!!) med felkoderna i höstas - och det fanns inga rörande låset..........

Mvh
Hasse
Skriv svar