Verkstad/Duktig Hemmafixare sökes till Översyn på -69 genast

Här kan du efterlysa t.ex. saker och personer mm. Dvs. sådant som inte passar in under Tekniska frågor eller Annonsblocket.
limpan
Nykomling
Nykomling

Verkstad/Duktig Hemmafixare sökes till Översyn på -69 genast

Inlägg av limpan »

Hej Jag har ärvt en corvette-69 Den har en "nyare" (typ 80tal´s) Big Block rova i med tillhörande låda. Motorn går låter fint & bilen går bra men jag skulle vilja att någon ser över konditionen på den gamla damen så man inte blir stående i sommar i onödan. Innan jag fick den så hade den anväds ytterst lite de senaste 10 åren. Har redan råkat ut för gamla slangar som brustit ett par gånger då jag körde bilen förra säsongen + att det alltid är en liten pöl med vxl olja under bilen när deen har stått. Jag har oxå en ny uppsättning mattor & ratt o lite annat som vore kul att få monterat. Någon som känner sig manad eller käner någon/kan tipsa om någon som kan göra detta? Bilen finns i stockholm, men jag kör den gärna dit det behövs (inom rimliga gränser) när väglaget tillåter

Linus
070-7286161 :!:
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

tjena!
E själv nykommling men du kan väl höra med Tidloms på vegagatan 5-7 i sumpan www.corvettesweden.com
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

oljepöl får man räkna med om man ska ha amerikansk bil ;)
limpan
Nykomling
Nykomling

tack för svar

Inlägg av limpan »

jag ska kolla med sumpan
och ja det verkar som man får leva med lite olje dropp...

limpan
Skriv svar