Har ett litet problem som bekymrar mig.
Då jag har ca halv tank eller under, så går bilen inte att svänga och acca samtidigt för då "dör" bilen. Eller om jag kör genom en rodell så går de inte att acca ur den innan bilen går rak, för då händer samma sak.
Har satt en extra "inline" holley pump för motormodsen, men den gör fortfarande så.
Tänkte ju att de kan ju vara nå med skvalp-plåtar, men de måste de ju sitta orginal.
Någon som varit med om liknande, att de är något fel på soppapumpen i tanken?
/Andreas
Bränslepump soppa förlust??
- Skp
- Corvettefantast
tank
Tanken är så bred och som Mats skriver i total avsaknad av skvalpplåtar.
Minsta lilla kreativa gasning ut ur en kurva så får du in en luftficka och då tappar du soppatryck omedelbart. Att bygga en catchtank vore väl bästa lösningen på problemet.
Skp
Minsta lilla kreativa gasning ut ur en kurva så får du in en luftficka och då tappar du soppatryck omedelbart. Att bygga en catchtank vore väl bästa lösningen på problemet.
Skp
- Skp
- Corvettefantast
Gasa?
Inte Corvette C4 utan skvalpplåtar och för lite bensin i tanken i alla fall
Skp
Skp
märkligt
Har aldrig haft en tendens ,och ofta kör man med mest damm i tanken,dessutom är min "mackväg" en riktig värsting.
Nej det måste vara något annat fel.
På min 245Turbo fanns tendens till misständning när det var kvar ca 1/4 soppa.Så var det i flera år ,ända tills jag bytte förpumpen.
Sedan när huvudpumpen började tilskas(det tog också något år) då gick bilen dåligt någon kilometer och så gick den ok några mil,sedan dåligt igen etc.
Nej det måste vara något annat fel.
På min 245Turbo fanns tendens till misständning när det var kvar ca 1/4 soppa.Så var det i flera år ,ända tills jag bytte förpumpen.
Sedan när huvudpumpen började tilskas(det tog också något år) då gick bilen dåligt någon kilometer och så gick den ok några mil,sedan dåligt igen etc.
-
- Rookie
Ja, jag har precis startat upp bilen efter vinters uppdatering, körde idag 5km uppe i norrbotten
Ska besiktiga imorrn, går det bra så ska jag se över bränsle tankshistorien.
Väldigt irriterade då man är i stridens hetta på väg ut ur en rondell med en Subaru jagandes hack i häl och trycker plattan i mattan på väg ut ur rondellen, subban gick ju för fan för omkörning innan bränslet lugnat sig. Han fick dock se bakljus så fort babyn fick mat!
//Andreas

Ska besiktiga imorrn, går det bra så ska jag se över bränsle tankshistorien.
Väldigt irriterade då man är i stridens hetta på väg ut ur en rondell med en Subaru jagandes hack i häl och trycker plattan i mattan på väg ut ur rondellen, subban gick ju för fan för omkörning innan bränslet lugnat sig. Han fick dock se bakljus så fort babyn fick mat!
//Andreas