Bränslepump soppa förlust??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Sightveiler
Rookie
Rookie

Bränslepump soppa förlust??

Inlägg av Sightveiler »

Har ett litet problem som bekymrar mig.

Då jag har ca halv tank eller under, så går bilen inte att svänga och acca samtidigt för då "dör" bilen. Eller om jag kör genom en rodell så går de inte att acca ur den innan bilen går rak, för då händer samma sak.

Har satt en extra "inline" holley pump för motormodsen, men den gör fortfarande så.

Tänkte ju att de kan ju vara nå med skvalp-plåtar, men de måste de ju sitta orginal.

Någon som varit med om liknande, att de är något fel på soppapumpen i tanken?

/Andreas
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Nog för att det är dåligt med skvalpplåtar i tanken och fylld tank rek på strippen men är det så illa som du beskriver låter det nästan som läcka i tankarmaturen. Sitter en slang mellan pump och rör. Kolla JoBYs hemsida för bilder.

MN
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

tank

Inlägg av Skp »

Tanken är så bred och som Mats skriver i total avsaknad av skvalpplåtar.
Minsta lilla kreativa gasning ut ur en kurva så får du in en luftficka och då tappar du soppatryck omedelbart. Att bygga en catchtank vore väl bästa lösningen på problemet.

Skp
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Det är C4ans inbyggda antisladdsystem :lol:

Vad är det de säger, att amerikanska bilar inte kan gasa och svänga samtidigt :oops: :wink:
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

Gasa?

Inlägg av Skp »

Inte Corvette C4 utan skvalpplåtar och för lite bensin i tanken i alla fall

Skp
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

märkligt

Inlägg av Ingo »

Har aldrig haft en tendens ,och ofta kör man med mest damm i tanken,dessutom är min "mackväg" en riktig värsting.
Nej det måste vara något annat fel.
På min 245Turbo fanns tendens till misständning när det var kvar ca 1/4 soppa.Så var det i flera år ,ända tills jag bytte förpumpen.
Sedan när huvudpumpen började tilskas(det tog också något år) då gick bilen dåligt någon kilometer och så gick den ok några mil,sedan dåligt igen etc.
Sightveiler
Rookie
Rookie

Inlägg av Sightveiler »

Ja, jag har precis startat upp bilen efter vinters uppdatering, körde idag 5km uppe i norrbotten :)

Ska besiktiga imorrn, går det bra så ska jag se över bränsle tankshistorien.

Väldigt irriterade då man är i stridens hetta på väg ut ur en rondell med en Subaru jagandes hack i häl och trycker plattan i mattan på väg ut ur rondellen, subban gick ju för fan för omkörning innan bränslet lugnat sig. Han fick dock se bakljus så fort babyn fick mat!

//Andreas
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Min förra en -88a hade liknande tendenser, men de var bara när man åkte på tvären med kvartstank å mindre
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Skriv svar