Ok! Här kommer den igentliga anledningen =
Men först vill jag påpeka att jag ej i denna klubb har engagerat mig, jag har praktiskt taget ingen aning om hur det går till m.m.
Varför i hela världens namn lägger man en sommarträff, när man vet att det kommer komma minst 500pers, på ett ställe som inhyser knappt 200 och där närliggande hotell inte heller kan ge rum åt alla??? Att behöva åka 2000mil fram och tebaka varje morron eftermiddag och kväll är inget för mig, Då jag gärna tar en öl eller fler på kvällen. Att ställa bilen långt ifrån mig själv för att sen åka buss eller liknande gör att jag mår illa bara jag tänker på det. I Ronneby hamnade vi nästan längst bort ifrån huvudhotellet men det tog bara en kvart att gå så då hade vi överséende med det hela men vi gillade inte det ändå. Denna gång anmälde jag oss på morgonen på måndagen efter mötet. Va ju bommsäker på att hamna på huvudhotellet men ack nä.. Längst bort kom man och det e kanske ett jättefint hotell men att åka 1,5-2 mil efter varje lunch, middag, race etc. är inget jag gärna åker över hela sverige för. Sen KÄNNS det som om vissa klubbmedlemmar kan anmäla sig sista dagen och ändå hamna på rätt hotell.....
Men visst e det sköj på sommarmötet!
Kanske blir det ett bättre ställe nästa år....