Video: C6 Z06 Vs Porsche Carrera GT i ett race

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Video: C6 Z06 Vs Porsche Carrera GT i ett race

Inlägg av Christian »

http://turboflix.com/7D6F0275-8CEC-4734 ... 4A74154498

Vore kul med någon kommentar. Forumet blir lätt lite dött annars. :wink:
Gul Corvette C6 Z06
rma298
Nykomling
Nykomling

Inlägg av rma298 »

Z06:an fick ju stryk vad jag kunde se. Är det du som kör??

För övrigt är C6/Z06 forumet rätt dött, kanske för vi inte är så många ännu.

Har förresten monterat centrifugal-kompressor i min C6:a, ca:550+ hk, fullständigt livsfarlig bil i nuläget, skall lägga på Michelin Sport Cup 305/30-19 bak så går det bättre.
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

rma298 skrev:Z06:an fick ju stryk vad jag kunde se. Är det du som kör??

För övrigt är C6/Z06 forumet rätt dött, kanske för vi inte är så många ännu.

Har förresten monterat centrifugal-kompressor i min C6:a, ca:550+ hk, fullständigt livsfarlig bil i nuläget, skall lägga på Michelin Sport Cup 305/30-19 bak så går det bättre.
Nje, jag tror inte att det beror så mycket på att vi är få....bara denna tråden har just nu 139 träffar och bara ETT svar. Trist eftersom det leder till att man inte har någon lust att använda sig av detta forumet utan blir hänvisad till de amerikanska Corvetteforumen. Kan förresten medella att trådar med Corvetter får otroligt mycket mer respons på ett forum som zatzy.com än här, vilket är märkligt efterom detta är ett forum för Corvette älskare.

Noterar avslutningsvis att du har laddat på med kompressor i ytterligare en bil. Låter maffigt. Hur blir det med Z06'an? Vågar du dra på en kompressor på den också?
Gul Corvette C6 Z06
rma298
Nykomling
Nykomling

Inlägg av rma298 »

Håller med dig att man inte känner någon stor entusiasm för forumet,
C4/C5 är det lite mer fart på.

Kompressor på Z06:an är inte tekniskt möjligt än så den får bli den lagliga "åke"-bilen t.v.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Hej !

Jag tror det beror på att våra bilar är så nya att det sällan uppstår några fel, så det finns inte så mycket att diskutera. Titta på C3 Där har dom problem hela tiden och mycket att prata om.

Vi som har C6:or får väl försöka bättra oss så det blir lite mera fart på det här forumet, eller hur?

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

COOLMACHINE skrev:Hej !
Titta på C3 Där har dom problem hela tiden och mycket att prata om.
8)
Vadå problem :evil: det kallas hobbyverksamhet och ser till att man slipper spendera så mycket tid med familjen :wink: :wink:
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Jag förstår, Sandberg :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

COOLMACHINE skrev:Hej !

Jag tror det beror på att våra bilar är så nya att det sällan uppstår några fel, så det finns inte så mycket att diskutera. Titta på C3 Där har dom problem hela tiden och mycket att prata om.

Vi som har C6:or får väl försöka bättra oss så det blir lite mera fart på det här forumet, eller hur?

8)
Jo och hur kul har ni när ni fiser omkring?? helt utan rädsla för motorstopp och oljeläckage! :P

Ni får la göra som jag, som inte kan nått om bilar, snacka skit !! det tycker jag e kul :D Jag brukar vara aldeles brun runt munnen efter en stund vid datorn hehehe
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Ja håller med Frisk :lol:

Visst var det länge sedan vi hade en riktigt härlig offtopic urspårning :shock: vart har alla pilsnertrådar och tangentbord som har svårträffade tangenter tagit vägen.
Håller detta på att bli nån frikyrklig församling eller vad är det som pågår :evil:

Sista garvet var väl när "jake" var lite grov i munnen och vår kära admin försökte få in honom i kyrkokören igen :wink:

Nä ös på med lite skitsnack också vet ja. :!:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Skulle ju racea med Christian idag men han blev rädd när jag pratade om lustgas m.m. så han hoppade in snabbt i sin mesiga 7.0 :lol: Liters postbil och puttrade iväg haha FEGIS!!!!

Ska vi försöka imon igen kanske??

Sen har vi Lars J som man aldrig hör av längre sen han också började jobba på posten... Har Terner låst in dig i garaget??

C6Jens?? Du snacka om att du gillade att racea... Tycker bara bilen står parkerad hela tiden nära posten i billdal :P

Kanske blir det nån fart på er nu?? 8)
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Frisk skrev:
"Jag brukar vara aldeles brun runt munnen efter en stund vid datorn hehehe"

Du har förmodligen lagt in för mycket snus Frisk :lol:
Du ska inte nedvärdera dig själv, jag tror nog att du kan en hel del om bilar, speciellt Corvette.

Jag har i allafall ingen postbil att "fisa" omkring i, synd att jag bor så långt bort annars skulle vi kunna ha ett race Fisk.

Ha det!

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

COOLMACHINE skrev:Frisk skrev:
"Jag brukar vara aldeles brun runt munnen efter en stund vid datorn hehehe"

Du har förmodligen lagt in för mycket snus Frisk :lol:
Du ska inte nedvärdera dig själv, jag tror nog att du kan en hel del om bilar, speciellt Corvette.

Jag har i allafall ingen postbil att "fisa" omkring i, synd att jag bor så långt bort annars skulle vi kunna ha ett race Fisk.

Ha det!

8)
:)
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

frisk skrev:Skulle ju racea med Christian idag men han blev rädd när jag pratade om lustgas m.m. så han hoppade in snabbt i sin mesiga 7.0 :lol: Liters postbil och puttrade iväg haha FEGIS!!!!

Ska vi försöka imon igen kanske??

Sen har vi Lars J som man aldrig hör av längre sen han också började jobba på posten... Har Terner låst in dig i garaget??

C6Jens?? Du snacka om att du gillade att racea... Tycker bara bilen står parkerad hela tiden nära posten i billdal :P

Frisk: Har du somnat och haft våta drömmar nu igen? :roll:

Som jag minns det var det jag som åkte hela vägen från Storstan till mörkaste landet där du har slagit ner dina bopålar. Jag medförde kameran i laddat skick för att få lite härliga videosekvenser och så vill du inte åka C3 utan Volvo 440....Va f-n!!! Klar man åker hem då! :D
Gul Corvette C6 Z06
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det e faktiskt en 460! Så de så :P Och du vågade ju inte ens dra med den haha

Jag har nog inte tid att raca förens till våren ..... :twisted:

LUSTGAS !!! LUSTGAS !!! LUSTGAS !!!

:lol:
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

frisk skrev: LUSTGAS !!! LUSTGAS !!! LUSTGAS !!!

:lol:
Effekt på burk smakar urk..... Jag föreslår ett race som går ut på vem som kör 10 mil snabbast.....hur länge räcker en tub lustgas? :wink:
Gul Corvette C6 Z06
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

10mil!!! :shock: Det e ingen tjänstebil jag har!
Sen så håller jag mig till hastighetsgränserna och kör inte för fort! Regler e till för att följas.. kan inte förstå sånna som e ute och leker och tror att allmänna vägar e nån slags F1-bana! 8)
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

frisk skrev:10mil!!! :shock: Det e ingen tjänstebil jag har!
Sen så håller jag mig till hastighetsgränserna och kör inte för fort! Regler e till för att följas.. kan inte förstå sånna som e ute och leker och tror att allmänna vägar e nån slags F1-bana! 8)
Jo, jo.....vi kan ju fråga din ättelägg....hon brukar ju gärna berätta om dina eskapader... :P

Låter som bortförklaringar fabriceras efter hand....nu hoppas vi på gott väder i morgon så får vi se om du är karl för din hatt o sådant! 8)
Gul Corvette C6 Z06
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

frisk skrev:10mil!!! :shock: Det e ingen tjänstebil jag har!
Är Christian dum med dig Christian? :evil:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Vet inte om jag kan imon.... Jag kanske ska ut och raca med bilar som ger lite motstånd, det e ju inte kul annars! Ska se om jag hittar nån annan riktig muskelbil som låter lite! du vet en sån utan all elektronik från ett jas-plan :P
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

frisk skrev:Vet inte om jag kan imon.... Jag kanske ska ut och raca med bilar som ger lite motstånd, det e ju inte kul annars! Ska se om jag hittar nån annan riktig muskelbil som låter lite! du vet en sån utan all elektronik från ett jas-plan :P
Nu är jag säker på att du nyss har vaknat från en våt dröm......ska vi berätta varför du har börjat sukta efter lustgas.... :lol: :lol:
Gul Corvette C6 Z06
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Inte alls. Det blir bara helt enkelt Roligare med Lustgas! :lol:
Jag kommer ju aldrig använda den utan det e mer för syns skull. Så du behöver inte oroa dig :wink: :)
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Äntligen blev det lite fart på C6 forumet, kul, kul hoppas det håller i sig :lol: :lol: :lol:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

frisk skrev:Inte alls. Det blir bara helt enkelt Roligare med Lustgas! :lol:
Jag kommer ju aldrig använda den utan det e mer för syns skull. Så du behöver inte oroa dig :wink: :)
Du fuskade....skrev ett inlägg efter att du hade sagt att du skulle gå och lägga dig. Är det med fusk du tänker vinna nästa race också? :lol: :wink:
Gul Corvette C6 Z06
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Kanske blir det nån fart på er nu?? 8)[/quote]

-------------------------------------------------------------------------------------
Nä jag är inte inlåst, kärringen har försökt men jag har åkt runt på en hel del bilträffar och utställningar i sommar och bara njutit av den fantastiska bil som den nya Z06 är.

Tror aldrig jag sett så många grabbar i trimmade bilar av alla de slag som sett ut som fågelholkar i ansiktet när man blåst ifrån dem.

Så nu när hösten närmar sig blir det nog mer fart på forumet.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

Lars J skrev:Sen har vi Lars J som man aldrig hör av längre sen han också började jobba på posten... Har Terner låst in dig i garaget??

-------------------------------------------------------------------------------------
Nä jag är inte inlåst, kärringen har försökt men jag har åkt runt på en hel del bilträffar och utställningar i sommar och bara njutit av den fantastiska bil som den nya Z06 är.

Tror aldrig jag sett så många grabbar i trimmade bilar av alla de slag som sett ut som fågelholkar i ansiktet när man blåst ifrån dem.

Så nu när hösten närmar sig blir det nog mer fart på forumet.

/Lars/[/quote]

Hej o välkommen tillbaka. Skönt att få stöd mot de tetiga C3 ägarna. :D
Gul Corvette C6 Z06
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

med 3.08 i utväxling så måste man nog fuska tror jag hehe :lol:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

frisk skrev:med 3.08 i utväxling så måste man nog fuska tror jag hehe :lol:
Ja du fuskar ju med pokalerna också har jag hört! Tydligen skall dina pokaler vara GAMLA ombyggda fotbollspriser!!! :oops:

Eftersom spriten har räddat mig från idrotten har jag inga idrottpriser. Så jag måste ju ha "obehaget" att kuska runt på en del bilutställningar istället! :shock:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Lars J skrev:
Ja du fuskar ju med pokalerna också har jag hört! Tydligen skall dina pokaler vara GAMLA ombyggda fotbollspriser!!! :oops:

Eftersom spriten har räddat mig från idrotten har jag inga idrottpriser. Så jag måste ju ha "obehaget" att kuska runt på en del bilutställningar istället! :shock:

/Lars/
Jaha kläm fram det då vet ja :shock:

Vad har det blivit för priser, känns som du sitter med förstoppning :wink: :wink:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Lars J skrev:

/Lars/
:oops: Oj vad du va informerad då!! :lol:

Christian@ Jag bangade ur idag ... felåt :oops: :(
Skriv svar