Bil-larm?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
ammis
Nykomling
Nykomling

Bil-larm?

Inlägg av ammis »

Det är så roligt med min Corvette, för jag upptäcker nya saker nästan varje dag :D

...centrallåset på passagerarsidan är sönder så jag måste gå runt bilen och låsa den dörren med nyckeln för hand (vilket jag måste gör nåt åt för det är ju värdelöst att ha det på det viset :evil: )

Häromdagen så tänkte jag att jag skulle låsa dörren inifrån så jag slapp gå runt på utsidan, jag hittade en liten knapp som jag tryckte på, sen klev jag ur och låste med centrallåset.

Men för att veta att jag verkligen lyckats låsa passagerardörren inifrån så gick jag runt och tog tag i handtaget och - då gick dörren upp... :cry: OCH tutan började tuta - jag har hittat ett bil-larm :lol:

Ni som kan det här, är det så att det ingår bil-larm och att man slår på det inifrån på en knapp som uppenbart inte låser dörren, men drar igång larmet? (Säg inte att jag ska läsa instr.boken, det är ju så tråååkigt)

mvh ammis
Corvette Cab -91
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

bilarm

Inlägg av Ingo »

Jäpp,har du låst bilen med centrallåset så måste du låsa upp med nyckeln,eller fjärrkontrollen på de nyare bilarna,eljest börjar det tuta och så går bilen inte att starta,för startspärren går in.
Har du ingen instruktionsbok,bör du skaffa en,eljest ska du plugga i den du har.
Skriv svar