Har funderingar på att köpa en C 5:a och har " fått hugg" på en -99:a, men är osäker på prisbilden som varierar väldigt när man söker objekt. Har tidigare haft en C4 cab 91:a, men vet inget om C5:or.
Vad är rimligt att betala under följande förutsättningar:
* Coupé, tyskimport juli 2005 , Svart, Automat, HeadsUp
* ej svenskkonverterade blinkers. Besiktigad med nått "påhäng"
* 10 500 mil i normalt bruksskick
* nya ventilerade skivor runt om
* Borla avgassystem
* KN-luftfilter
* Påkörd front som ska åtgärdas via försäkringen. Ska ersättas med "Sharkfront" ?
* i fordonshandlingarna står det " T16 Chassienummret åsatt i samband med besiktning" Är det nått att hänga upp sig på ?
* Via VägVerket uppskattas fordonet att ha tagits i bruk 1:a gången 1998-08-01. Är det då en -98:a eller -99:
* vad ger ett Borlasystem och KN-filter för "mereffekt" ?
Ja, jag uppskattar alla svar som kan vägleda mig i mina förvärvstankar. Undrar också om det finns nån sajt där man kan knappa in chassienummret och få alla ursprungliga fabriksuppgifter på bilen.
Tomas
Vad ska man ge för en C 5:a -99 ?
Hej,
Be ngn moderator flytta tråden till C5 sektionen istället. Kan inte mkt om C5 men VIN numret borde iaf ge dig information om vad GM anser att det är för årsmodell. Är den såld ny i Tyskland eller USA import? I senare fallet kolla Carfax. Ang chassinummer propsar idioterna på bilprovningen att chassinummer skall finnas läsbart så VIN plåten som duger i resten av världen underkänns. Då kommer höjden av idioti - man får själv slå in chassinumret + att det iaf har för många tecken för att få plats på registreringsbeviset!
MVH
MN
Be ngn moderator flytta tråden till C5 sektionen istället. Kan inte mkt om C5 men VIN numret borde iaf ge dig information om vad GM anser att det är för årsmodell. Är den såld ny i Tyskland eller USA import? I senare fallet kolla Carfax. Ang chassinummer propsar idioterna på bilprovningen att chassinummer skall finnas läsbart så VIN plåten som duger i resten av världen underkänns. Då kommer höjden av idioti - man får själv slå in chassinumret + att det iaf har för många tecken för att få plats på registreringsbeviset!
MVH
MN
Re: Vad ska man ge för en C 5:a -99 ?
Jag gör ett försök...Arken skrev: Vad är rimligt att betala under följande förutsättningar:
* Coupé, tyskimport juli 2005 , Svart, Automat, HeadsUp
* ej svenskkonverterade blinkers. Besiktigad med nått "påhäng"
* Påkörd front som ska åtgärdas via försäkringen. Ska ersättas med "Sharkfront" ?
* i fordonshandlingarna står det " T16 Chassienummret åsatt i samband med besiktning" Är det nått att hänga upp sig på ?
* Via VägVerket uppskattas fordonet att ha tagits i bruk 1:a gången 1998-08-01. Är det då en -98:a eller -99:
* vad ger ett Borlasystem och KN-filter för "mereffekt" ?
Undrar också om det finns nån sajt där man kan knappa in chassienummret och få alla ursprungliga fabriksuppgifter på bilen.
Tomas
*Bilen är troligen inte en Europamodell, för i så fall hade man inte behövt konvertera blinket.
*Alltså har den troligen gått i USA så ta reda på chassienumret och kolla i www.carfax.com
*Är det bara plast som gått sönder vid krocken, eller är ramen sned?
*Borla och KN-filter ger väl kanske nån hästkraft, men framförallt mer V8-ljud.
Angående årsmodell så är det 10:e siffran i chassienumret, mer info här:
http://www.corvetteactioncenter.com/specs/
Priset beror väl på hur mycket någon är beredd att betala för en relativt nyimporterad -99:a med krockskada etc etc...
mvh/Stefan