Ni som har renoverat styrväxeln, far f-n hittar man en momentnyckel som man kan läsa av 0,6 Nm på????
(Man behöver ju dra med 7 resp 14 lb-in)
Momentnyckel
-
- Corvetteälskare
om du hör med dom som renoverar svetsar så kan du säker betala en
slant och låna en momentnyckel. Dom använder dem till at dra
kretskorten i svetsarna. Annars finns det hos auto tools i stockholm
tel 08-7169260, men dom är nollstälda när du får den så du måste skicka den på kalibrering så du får säkert ränka med 2000kr innan det är
klart.
Mvh Rickard
slant och låna en momentnyckel. Dom använder dem till at dra
kretskorten i svetsarna. Annars finns det hos auto tools i stockholm
tel 08-7169260, men dom är nollstälda när du får den så du måste skicka den på kalibrering så du får säkert ränka med 2000kr innan det är
klart.
Mvh Rickard
-
- Corvetteälskare
-
- Corvetteexpert
-
- Corvetteälskare
Man skall inte spänna med momentnyckel, men ingående axeln på styrväxeln (motsvarande rattstången) skall ha ett motstånd på 0,8 Nm i ändlägena och 1,6 Nm runt mittläget.
Man sätter en momentnyckel på axeln, snurrar runt och ställer samtdigt in ställskruven så man får rätt tryck på lagren i växeln.
Istället för momentnyckel använde jag mig nu av vikter som jag hängde på ett spärrskaft. Blir nog hyfsat exakt.
Man sätter en momentnyckel på axeln, snurrar runt och ställer samtdigt in ställskruven så man får rätt tryck på lagren i växeln.
Istället för momentnyckel använde jag mig nu av vikter som jag hängde på ett spärrskaft. Blir nog hyfsat exakt.