Jag är på jakt efter 7/16" x 1 1/2" UNF-bultar som inte är gängade hela vägen. Nån som vet vart man kan få tag på 20st såna? Järnaffärn tar bara hem en hel låda med 200st :(
Helst i Linköpingstrakten men stockholm (eller postorder) går också bra.
Jag brukar köpa tum-gängade bultar på Beviks Industri här i Linköping. Jag har aldrig haft något problem att köpa enstaka bultar för dom har vissa storlekar på lager. Nu har det nog dock mest varit UNC, så jag kan inte svara på om dom även har UNF hemma.
Tack för hjälpen båda två!
Björn: Jag ringde aldrig och hörde med dom utan fick ett tips om lantmännen (eller odal eller granngården eller vad dom nu heter) och dom hade visst såna bultar hemma. Efteråt så märkte jag att Hansen Racing har en hel del bultar också.
Om någon skulle behöva något riktigt svårt i skruv väg så kan ni alltid kolla hos Sifvert har hittils inte gått bet på något i tum eller speciall som jag vellat köpa.
Om någon skulle behöva något riktigt svårt i skruv väg så kan ni alltid kolla hos Sifvert har hittils inte gått bet på något i tum eller speciall som jag vellat köpa.
Men billigast tror inte det men bra.
Mvh
MrV8
Där köpte jag 4st 9/16"x110mm. Dom kostade bara 180 kronor stycket.
Men det hade dom hemma och jag fick bilen på hjulen och kunde få komma ut och åka lite.