Bra lackerare

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Bra lackerare

Inlägg av Erik »

Jag har redan frågat efter en lackerare i den här tråden:

https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=665

Och fick ett tips, men tyvärr åtog sig inte den firman den formen av speciallackning som det skulle bli. Så jag provar att upprepa frågan här i den allmänna sektionen:

Jag har en lackskada som måste åtgärdas på en Corvette 72:a. Det är ett försäkringsärende och lackeraren kommer troligtvis även att behöva fungera som expertreferens för att kunna avgöra om det går att göra en osynlig reparation av lackskadan. Det är antingen en lackning av en skärm det gäller, eller en hellackning. Detta beroende på om det går att göra en tillredsställande lackning av den skadade delen. Färgen är tyvärr specialkomponerad. Men dock bara i en färg, och ingen variant som skiftar beroende på hur man tittar på bilen.

Tacksam för alla tips.
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Jag har fortfarande inte fått tag i Robban.... har bara glömt att säga det till dig... Men däremot kan du prova att ringa Artz on Wheels... Dom är kanonbra efter att ha sett flera av deras jobb.... Vet inte numret men dom finns på nätet

/Tommy
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Min syrras kille har en billackerings firma,,,, men dom bor på malorca. :lol: gäller det i stockholm bara? i gbg vet jag ett par firmor.
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Tommy -> Jag gissade att det var så det låg till, så jag trodde inte att du hade glömt. Men alla möjligheter är intressanta, så jag hoppades på att kanske få några svar här också.

/Erik
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

frisk -> helst inom en tiomilaradie från Stockholm, men om det krävs så kör jag till Göteborg för att få det fixat. Så om du har någon firma där, så skriv gärna den också.
Björn Leidelöf
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Björn Leidelöf »

Prova med Lackverkstan och Tim Hagström Lackering AB i Linköping. Båda lackerar bland annat hobbybilar. Lackverstan lackade min Corvette för ett par år sedan.

Tim Hagström förekom, i alla fall tidigare, ofta i tidningsreportage då han lackat många hobbyfordon.

Mvh, Björn

PS Tim och ägaren av Lackverstan är bröder ifall någon nu ringer dom och blir lite förvirrade av namnet Hagström på två ställen....
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Kurts Billack AB Tel. 0300-10312
Det ligger i Kungsbacka precis söder om Gbg.
Ring och hör med dom :wink: men det e ju en bit att åka. det måste väl finnas massor av lackeringsverkstäder i stockholm :roll:
fast du kan ju ta det i samband med Tjolaholm classic utställningen :D
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Ett litet råd i alla fall.... Var NOGA med att kontrollera att firman verkligen lägger ner tid på jobbet, när det gäller försäkringsjobb så betalar försäkringsbolaget för den tiden DOM anser att det ska ta, dettta innebär att lackfirmorna ofta gör allt annat än 100% jobb pga av tidsbrist. Det bästa är väl att lägga till lite pengar så att dom gör ett mer noggrannt jobb. Det var därför jag tänkte på robban, fick tag i honom idag och han gör inga försäkringsjobb alls, dessutom hade han häcken full pga av en tidigare flytt från gamla lokaler...

Men jag ska kolla mer till dig :)

/Tommy
bassel
Nykomling
Nykomling

Inlägg av bassel »

det borde dom flesta lackerare klara av ta en mindre firma som kan lägga ner den tiden som behövs.den lackerare som lar lackerat corvette med usa falggan jobbar hoss mig nu,hör av dig vi kan hjälpa dig om du är osäker på att det fins nån som klara jobbet.fast jag vet att dom flesta kan.lycka till
Skriv svar