Tjena! Jag har en undran om någon kan rekommendera bra motor
och en bra växellådsolja, har kollat runt en del men man blir ju för f.n
virrig i skallen :? av alla sorter och kvaliteter.
Skall kanske lägga till att motorn är en lt1 -92 som snart har en kompressor monterad i sig. Om ni skulle rek. något kan ni väl vara snälla och skriva var man får tag i dessa oljor.
1000 Tack på förhand :D
Mvh: Henrik
Motor och växellådsolja ?
Motor och växellådsolja ?
Varför gråta över spilld mjölk drick mer ÖL !!!
c4 cab -92
c4 cab -92
Jag kör med hederlig mineralolja , har alltid gjort det i camaron och vetten. Motorn e ju en gammal stötstångskonstruktion från typ 50 talet i grunden. Plus att oljan e så jäkla billig att jag byter ofta . Köper på 20 liters dunk från lantmännen då är det ju nästan gratis känns det som.
Vissa påsåtr säkert att den dyra e bäst men det vete tusan , biltemas olja var ju för ommärkt mobil 1 olja till en bråkdel av åpriset och senast jag hörde var det Laserway dom hade i sina dunkar på biltema.
Växellådan e ju vanlig dexron atf olja om det är automat och zf lådan jag har körde jag ngn olja från bmw handlaren som skulle vara bra ( m5 olja tror jag den hette).
Vissa påsåtr säkert att den dyra e bäst men det vete tusan , biltemas olja var ju för ommärkt mobil 1 olja till en bråkdel av åpriset och senast jag hörde var det Laserway dom hade i sina dunkar på biltema.
Växellådan e ju vanlig dexron atf olja om det är automat och zf lådan jag har körde jag ngn olja från bmw handlaren som skulle vara bra ( m5 olja tror jag den hette).
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Beror mycket på vad du har för lagerspel
Gen 2 blocken dvs Lt1/Lt4 har ganska tight lagerspel och klarar därför inte så tjock olja särskilt inte vid kallstart
dom rekomenderar ju en Mobil-1 0-30 olja orginal men 5-50 funkar ju om du kör hårt.
Ska du köra mineraloljor exvis 20-50 så ska du upp i lagerspel runt 0.003" det kör jag med rakt över och 76 20-50olja
I lådan gäller mest att har fräsh olja jag lör på Mobil1 ATF Dex3
Gen 2 blocken dvs Lt1/Lt4 har ganska tight lagerspel och klarar därför inte så tjock olja särskilt inte vid kallstart
dom rekomenderar ju en Mobil-1 0-30 olja orginal men 5-50 funkar ju om du kör hårt.
Ska du köra mineraloljor exvis 20-50 så ska du upp i lagerspel runt 0.003" det kör jag med rakt över och 76 20-50olja
I lådan gäller mest att har fräsh olja jag lör på Mobil1 ATF Dex3