GM-Auto-Parts

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Användarens profilbild
Andreas Voss
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
Ort: Mölndal
Kontakt:

GM-Auto-Parts

Inlägg av Andreas Voss »

Hej!

Har någon erfarenhet av, och handlat från GM-Auto-Parts? Finns på http://www.gm-auto-parts.com/

Skulle vara bra med en kanal för att handla GM original parts på nätet utan för mycket strul, krångel och risk. Har testat att beställa lite härifrån, så vi får se hur det går. Har någon bra tips på andra dealers/stores som fungerar bra för detta ändamål?

/Andreas
Användarens profilbild
Andreas Voss
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
Ort: Mölndal
Kontakt:

Nu är grejorna hemma!

Inlägg av Andreas Voss »

Prylarna jag beställde från företaget enligt ovan är hemma. Precis som förväntat. Bra pris och bra expediering. Kan rekommenderas om man letar GM prylar och parts.

/Andreas
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: GM-Auto-Parts

Inlägg av Bobrob »

Varning för priserna på GM-Auto-Parts!

Vanliga originalreservdelar som har större försäljningsvolymer är ofta billigare från Corvette-pryl-firmorna!

Jag ger bara ett exempel här: GM-Auto-Parts vill ha List Price $194,95 - Your Price $155,96 för en kopplingsslavcylinder - original till Corvette C5.

Identiskt samma kopplingsslavcylinder kostar $99 från http://www.corvettecentral.com och jag säljer samma via min firma för 1.282:05.

Priset från GM-Auto-Parts skulle bli 155,96 * dagens dollarkurs 8,25 = 1.286:67 - UTAN tull 3,5%, moms 25% eller frakt minst $50.

Med detta vill jag bara säga att allt är inte guld som glimmar! Kolla priserna NOGA innan du handlar!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Skriv svar