BB headers ?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 366
Blev medlem: ons aug 09, 2006 19:48
Ort: Östersund
Kontakt:

BB headers ?

Inlägg av Mr. Beam »

Nån som vet om Hedmans eller Hookers går fri från AC lådan?

Räknar kallt med ett mindre ingrepp vid styrväxeln...

/ Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: BB headers ?

Inlägg av Turbojet »

jag har flera headers hemma. Alla går fria fån lådan. Min bil är en -68a med BB. men det är rätt nära styrväxeln Är du intresserad av ett par Hooker med sidepipes chromade?
Mvh
Pär
Svengunnar
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: tor apr 03, 2008 8:22
Ort: Skövde

Re: BB headers ?

Inlägg av Svengunnar »

Turbojet skrev:jag har flera headers hemma. Alla går fria fån lådan. Min bil är en -68a med BB. men det är rätt nära styrväxeln Är du intresserad av ett par Hooker med sidepipes chromade?
Mvh
Pär
Jag är intressead, pris?? bild??

//SG
68 BB 396
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: BB headers ?

Inlägg av Turbojet »

Jag skall fundera lite!
Om jag inte skall ha dom, läggar jag ut till försäljning.
Mvh
Pär
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 366
Blev medlem: ons aug 09, 2006 19:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Mr. Beam »

Hur coolt det än är med sidepipes, så hade jag faktiskt tänkt mig original dragning av avgassystemet och därmed den andra typen av headers. Men tack ändå. 8)

/ Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 366
Blev medlem: ons aug 09, 2006 19:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Mr. Beam »

Vad skall jag ha för diameter på primärrören?

461 ci, max 6000 rpm

Finns att välja på 1 3/4", 1 7/8", 2" och 2 1/8" ?

mvh
/Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 455
Blev medlem: fre feb 20, 2004 8:33
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

minst 2" primärrör gärna 3,5" kollektor..
-69, 502, Coupé
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Skulle köpa 1 7/8" då det inte varvas nåe speciellt. 2 1/8" e överkurs och gör att man kan tappa lite botten i motorn.
Kasta inte bäver i trähus.
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 366
Blev medlem: ons aug 09, 2006 19:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Mr. Beam »

Ok, tack.

En sista fråga: Keramiskt belagda eller ej?

/ Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Skriv svar