Skydda lacken?
Skydda lacken?
Vänner,
Har en svart Z06 med 100 mil på mätaren som jag gärna vill ha bästa möjliga långsiktiga glans i och skydd av. Vilken behandling och firma är lämpligast för detta?
Närhet till Göteborg är lämpligt, men Sthlm funkar också.
Har en svart Z06 med 100 mil på mätaren som jag gärna vill ha bästa möjliga långsiktiga glans i och skydd av. Vilken behandling och firma är lämpligast för detta?
Närhet till Göteborg är lämpligt, men Sthlm funkar också.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Skydda lacken
Hej på er
Samma fråga men vilka firmor i Blekinge med omnejd kan ni rekommendera
Vaxar ofta men jag tycker att lacken på min Le mans blå är "mjuk" så att säga.
Funderar på om det verkligen blir en så hård yta som MR CAP mfl påstår.
På torsag bär det av söderöver. Berlin,Dresden,Wien, Insbruck och sen norröver. Allt via småvägar.
Allt för att slippa den enligt min uppfattning sämsta vägen i europa som heter Autobahn. Dåligt underlag,ständiga köer, för mycket trafik.
Jämför med Frankrikes men framförallt Spaniens motorvägar.
Tror faktist att den faktiska medelhastigheten inte blir så särskilt lägre via småvägar jämförelsevis.
Nog om det. Ha en trevlig sommar och semester.

Samma fråga men vilka firmor i Blekinge med omnejd kan ni rekommendera

Vaxar ofta men jag tycker att lacken på min Le mans blå är "mjuk" så att säga.
Funderar på om det verkligen blir en så hård yta som MR CAP mfl påstår.
På torsag bär det av söderöver. Berlin,Dresden,Wien, Insbruck och sen norröver. Allt via småvägar.
Allt för att slippa den enligt min uppfattning sämsta vägen i europa som heter Autobahn. Dåligt underlag,ständiga köer, för mycket trafik.
Jämför med Frankrikes men framförallt Spaniens motorvägar.
Tror faktist att den faktiska medelhastigheten inte blir så särskilt lägre via småvägar jämförelsevis.
Nog om det. Ha en trevlig sommar och semester.

Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White
Jag delar INTE din uppfattning Lars, jag tycker att lacken tål betydligt mera efter behandlingen!Lars Jakobsson skrev:Har kört med Mr.Cap, funkar bättre med att vaxa själv tyvärr..
Dvs. det gör ingen som helst skillnad förutom själva poleringen.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Märke på lackskydd spelar mindre roll.....
Märket du använder spelar inte så stor roll. Vet av det är inte själva lackskyddet som kostar pengar utan själva poleringen och kringarbetet. Jämförelsevis så kostar ditec´s skydd ca 1200 per set/bil och jämför man det med tex silverseal som kostar 1200/l (räcker till mellan 6-10 bilar) Inte för att klaga på ditec men jag har haft en bil inlämnad där innan och nu har jag haft en med silverseal på. Personligen tycker jag att den senare blev bättre, men men det har som sagt mycket att göra med vem som utför arbetet. Har du ett proffs så tror iaf inte jag att märket spelar nån större roll. Sen ska man nog heller inte lyssna på det här med 2-5 års "garanti" Bilen måste ändå underhållas för att skyddet ska vara bra och lacken fin. Jag fick betala 7000 fr en ditec behandling och 3000 för silver seal. Med det i minnet lämnar jag även in min nya bil på den behandlingen....
Re: Märke på lackskydd spelar mindre roll.....
Har hört detta oxå att märket är av mindre betydelse än själva arbets insatsen på jobbet.Snoopy skrev:Märket du använder spelar inte så stor roll. Vet av det är inte själva lackskyddet som kostar pengar utan själva poleringen och kringarbetet. Jämförelsevis så kostar ditec´s skydd ca 1200 per set/bil och jämför man det med tex silverseal som kostar 1200/l (räcker till mellan 6-10 bilar) Inte för att klaga på ditec men jag har haft en bil inlämnad där innan och nu har jag haft en med silverseal på. Personligen tycker jag att den senare blev bättre, men men det har som sagt mycket att göra med vem som utför arbetet. Har du ett proffs så tror iaf inte jag att märket spelar nån större roll. Sen ska man nog heller inte lyssna på det här med 2-5 års "garanti" Bilen måste ändå underhållas för att skyddet ska vara bra och lacken fin. Jag fick betala 7000 fr en ditec behandling och 3000 för silver seal. Med det i minnet lämnar jag även in min nya bil på den behandlingen....
Körde MrCap innan (kostnad ca 7000:-) men nu är det en annan firma som kör med Smartab mtrl och kostnaden nu (ca 3500:-).
Möjligen kan det bero på vem som utför behandlingen. Jag har aldrig haft de problem du beskriver när jag fått mina bilar behandlade i Helsingborg.Lars Jakobsson skrev:Jag visar mer än gärna upp våran bil för den som tvivlar på att det är skit, behandlar lacken mkt varsamt. Men blev full av repor 2v. efter behandlingen endå.
Det får väl vara upp till var och en att läsa våra synpunkter och fatta egna beslut.
Ha en skön Corvettesommar där ute!
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"