Mappning
Jag har fått hit ett par bilar som varit 'mappade' av JB ........puramuk skrev:kolla med JB racing
Ta en dagtur till Stockholm nån lördag, lämna bilen hos oss och ta snabbtåget till city och shoppa loss med frugan

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
6500kr, då ingår även effektmätning före och efter på Rototest.Conan999 skrev:Anders: Vad kostar en mappning cirkus på en C5 -01?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Går inte att säga, beror helt på vad du gjort med bilen. På en helt original bil hittar vi 5-10hk, på en bil med insug, headers, avgassystem - allt från 10-35hk. Med kompressor/turbo har vi hittat allt från 10-80hk .......Conan999 skrev:OK 6500 kr är ju inte som hemskt blodigt. Vad ger det ungefär i vrid o hk mellan tummen och pekfingret?
Att det inte går att säga exakt beror på att alla bilar är olika pga toleranser i alla ingående komponenter. Därför är chiptrim bortkastade pengar eftersom chippet inte har en aning om vad just din bil behöver för att gå optimalt. Många med automatlåda som chippat tycker att bilen vunnit en massa hästar men det beror bara på att chippet ställt om lådan så den växlar hårdare vilket gör att bilen känns mer brutal/snabbare. Detsamma gäller standardprogrammen som medföljer många turbo/kompressorkit, där finns alltid mycket att hämta - som sagt vi har hittat upp till 80hk ....
Sist men inte minst brukar kunder rapportera att bränsleförbrukningen gått ner efter mappningen.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Jag skulle nog tycka att mappning är lite bortkastat på en originalbil eller om du endast modifierat med insug eller avgassystem. Men en del tycker 10hk är värt 6500kr så det är upp till var och en.Conan999 skrev:Anders: OK jag förstår. Min bil är således helt orginal än så länge? Är det då lönt att göra en mappning? Har iofs tänkt att byta luftfilter plus förbättra lufttillförseln. Tacksam för svar
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se