Jo det får nog bli ett sådant kitt i vinter tror jag,det verkar kanon.
Själv tycker jag att bilen min är bra i väghållning med de 18" som jag hade,men styrningen var lite defus eller vad man nu ska säga.Och nu med 20" ´som jag har beställt så kommer den att bli ännu mera direkt styrd.Så med ett sådant kitt skulle den nog bli som en gokart .
Har en polare som har en 69, med sidpipes. Hans kuggstångstyrning kostade 15 papp.....det tråkiga är att sidepipes å kugstångsstyrningen behövde samma plats under bilen......tänkte bara tala om innan ni handlar....
Jag har en small block -72:a med side pipes och Steeroids kuggstångsstyrning. Inga problem att få dit det. Eller jo... man var tvungen att hamra lite på ett av grenrören.
Hej
Lars det du bör tänka på är att när du köper ett sådant kit finns de med olika utväxlingar, en snabbare utv (än det som kitten levereras med) bör du inte änvända på gatan. För att få ut den bästa prestanda ur ett kuggstångskit är det ett absolut måste att du inte har några andra glapp kvar i styrsystemet. En punkt som nästan alltid är dåligt på en C3 är det nållager som sitter runt rattstången på utsidan av torpedväggen, har du lite glapp där märkts det direkt. Ibland med dessa kit kan bilen få för dålig ratt/vägkänsla (bli för lättstyrd i högre hastigheter) Det lättaste rådet är då att labba med hjulvinklar fullt ut camber/caster. För att kunna labba fullt ut med dessa hjulvinklar och få max prestanda på bilen måste du tyvärr byta ut original övre och undre bärarmar till justerbara !
Kittet Steeroids Rack & Pinion tillverkas av Speeddirect.
En svag punkt på detta kitt är fästet som sitter mellan ram och kuggstång på förarsidan, inte ovanligt att det bildas sprickor.
Kan vara lite struligt att få till så att det inte blir någon binding i länken mellan rattstången och kuggstången.
Ett snarlikt kitt finns hos VBP som har ett stabilare fäste mellan ram och kuggstång plus länken som är mellan rattstången och kuggstången är mycket bättre, annars är det i stort sätt samma delar.
Henrik
Senast redigerad av Vette racing den ons okt 08, 2008 17:14, redigerad totalt 1 gånger.
C3 med chevy 430 inspr,wilwood bromsar, alu bärarmar, 12-bult axel(Tom's), rear coilover speeddirect, six link, kolfiber axlar mm.
Tips och råd, medlemmsnr:802