Klubbmästerskap Mantorp.
Moderator: ornet
Klubbmästerskap Mantorp.
Jag undrar varför det kostar 950kr för att vara med och köra dragracing på Mantorp med klubben? Känns som väldigt mycket pengar. En lunch för 100kr! Känns inte som om klubben sponsrar nån ting? Nån som vet varför det är på detta viset?
för många gamla gubbar med aut i styrelsen som har höga arvoden kanske
å tycker att vi unga fartdårar ska betala hela kalaset
jag reagerade på att debutant licensen startar samtidigt som bankörningen
dessutom bara 3 timmar på lördan å 1 timme på söndan innan finalen på 1 1/2 timme
inte mycket köra där inte lr ?? framför allt om man ska sitta i skolbänken i en timme oxå lr

jag velar fortfarande om jag ska dit eller inte

å tycker att vi unga fartdårar ska betala hela kalaset

jag reagerade på att debutant licensen startar samtidigt som bankörningen

dessutom bara 3 timmar på lördan å 1 timme på söndan innan finalen på 1 1/2 timme

inte mycket köra där inte lr ?? framför allt om man ska sitta i skolbänken i en timme oxå lr

jag velar fortfarande om jag ska dit eller inte

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Hej Frisken och alla andra,
Ingen har berättat vad det kostar att hyra Mantorp, men jag kan tala om att det kostar 125.000:- för bara nyckeln till området inkl. tidtagningsanläggningen. Det kostar alltså betydligt mer i slutänden.
Cluben är med och subventionerar, men trots det måste egenavgiften ligga på denna nivå baserat på tidigare års deltagarsiffror.
Skulle det vara någon miss i schemaläggningen så kontakta Micke (michael@sleeperworld.com) så reder han ut det.
Frisk, jag hoppas du är nöjd med svaret. En fråga till dig och övriga, vad tycker ni är en rimlig startavgift?
Vi ses på Mantorp
Tomten
Ingen har berättat vad det kostar att hyra Mantorp, men jag kan tala om att det kostar 125.000:- för bara nyckeln till området inkl. tidtagningsanläggningen. Det kostar alltså betydligt mer i slutänden.
Cluben är med och subventionerar, men trots det måste egenavgiften ligga på denna nivå baserat på tidigare års deltagarsiffror.
Skulle det vara någon miss i schemaläggningen så kontakta Micke (michael@sleeperworld.com) så reder han ut det.
Frisk, jag hoppas du är nöjd med svaret. En fråga till dig och övriga, vad tycker ni är en rimlig startavgift?
Vi ses på Mantorp
Tomten
Som tomten säger, det är DYRT att hyra Mantorp och anmälningsavgifterna på 950:- räcker inte på långa vägar att täcka klubbens utgifter för helgen.
Så Frisken ställ detta emot alla som är medlemmar i klubben och inte kör racing!!! De tycker säkert att pengarna klubben stöttar upp med kan användas bättre!! Det finns personer i klubben som tycker att det är för dyrt för klubben i förhållande till hur många som kör!
Jag tycker att Mantorp är en av klubbens hörnstenar som måste finnas, sommarmötet är en annan!
Om tävlingsledaren vågar ta en ellen annan kamikaze chafför i örat ordentligt så kanske fler vågar sig på att testa banracingen också!
Lunch 100:- är det dyrt? Ja tycker man det för att få maten utkörd och serverad till banan så finns det alternativ ca 5 minuter bort på servering. Många tar med egen grill eller annat och fixar käket själv.
Sedan tycker jag inte man skall glömma bort umgänget bland racingfantaster, det är också en viktig del!
Nä vet man hur mycket ett sådant här arrangemang kostar att dra runt, och hur många FRIVILLIGA som ställer upp för att vi andra skall kunna köra så tycker jag inte man skall gnälla på 950:- i startavgift!
Jag tycker vi skall vara tacksamma att några har ställt upp och håller i arrangemanget istället! Det var som ni vet mycket nära att det inte blivit något alls!
Så sluta gnäll och kom till Mantrop och ha kul istället! Vi ses!
/Lars/
Så Frisken ställ detta emot alla som är medlemmar i klubben och inte kör racing!!! De tycker säkert att pengarna klubben stöttar upp med kan användas bättre!! Det finns personer i klubben som tycker att det är för dyrt för klubben i förhållande till hur många som kör!
Jag tycker att Mantorp är en av klubbens hörnstenar som måste finnas, sommarmötet är en annan!
Om tävlingsledaren vågar ta en ellen annan kamikaze chafför i örat ordentligt så kanske fler vågar sig på att testa banracingen också!
Lunch 100:- är det dyrt? Ja tycker man det för att få maten utkörd och serverad till banan så finns det alternativ ca 5 minuter bort på servering. Många tar med egen grill eller annat och fixar käket själv.
Sedan tycker jag inte man skall glömma bort umgänget bland racingfantaster, det är också en viktig del!
Nä vet man hur mycket ett sådant här arrangemang kostar att dra runt, och hur många FRIVILLIGA som ställer upp för att vi andra skall kunna köra så tycker jag inte man skall gnälla på 950:- i startavgift!
Jag tycker vi skall vara tacksamma att några har ställt upp och håller i arrangemanget istället! Det var som ni vet mycket nära att det inte blivit något alls!
Så sluta gnäll och kom till Mantrop och ha kul istället! Vi ses!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Tack Tomten för svar!
Var inte alls menat att orsaka negativa diskutioner. Jag kan helt enkelt inte komma i år heller som det verkar. Personligen har jag råd med det men jämför man med andra likvärdiga dragrace så ligger ju oftast kostnaderna på ett par tre hundra. Men men smakar det så kostar det ju.
Kanske dags att förlägga årets race på nått annat ställe? Falkenberg,Uråsa??
(sa jag nått dumt nu?)
Var inte alls menat att orsaka negativa diskutioner. Jag kan helt enkelt inte komma i år heller som det verkar. Personligen har jag råd med det men jämför man med andra likvärdiga dragrace så ligger ju oftast kostnaderna på ett par tre hundra. Men men smakar det så kostar det ju.
Kanske dags att förlägga årets race på nått annat ställe? Falkenberg,Uråsa??
(sa jag nått dumt nu?)
inget gnäll bara reflektioner de e ju inte bara 950:- det handlar om för mig...
1300 i medlemsavgift
950 i start avgift
900 i licens
200 i lunchpeng
2000 i hotell peng
soppa för 1500
övrigt käk 600
å jag landar på minst 7500:-
å så nya däck då för 12 000:-
men visst tusan e jag sugen, får väl rationalisera bort nåt
ps: uråsa startavgift hel dag 250:-
1300 i medlemsavgift

950 i start avgift
900 i licens
200 i lunchpeng
2000 i hotell peng
soppa för 1500
övrigt käk 600
å jag landar på minst 7500:-

å så nya däck då för 12 000:-

men visst tusan e jag sugen, får väl rationalisera bort nåt

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
-
- Corvetteexpert
Äh, va en entusiast och skippa hotellet, du kan väl bo i tält?forsberg skrev:inget gnäll bara reflektioner de e ju inte bara 950:- det handlar om för mig...
1300 i medlemsavgift![]()
950 i start avgift
900 i licens
200 i lunchpeng
2000 i hotell peng
soppa för 1500
övrigt käk 600
å jag landar på minst 7500:-![]()
å så nya däck då för 12 000:-![]()
men visst tusan e jag sugen, får väl rationalisera bort nåt![]()
2000 mindre direkt!

Däcken skall du väl ha iallafall, oavsett om du åker till Mantorp eller inte, eller?

Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
så santMange_C5 skrev:Äh, va en entusiast och skippa hotellet, du kan väl bo i tält?
2000 mindre direkt!![]()
Däcken skall du väl ha iallafall, oavsett om du åker till Mantorp eller inte, eller?

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Det kostar att ligga på topp Forsberg

Det är inte billigt att vara aktiv Corvetteägare - men jävligt roligt
Frisken det hade varit kul att se dig och din bil på Mantorp,så du kan visa vad den går för!
Jag kan ev. fixa övernattning till dig för en kostnad av 0:- viket inte är prutbart!
Se inte problemen- se möjligheterna!
/Lars/

Det är inte billigt att vara aktiv Corvetteägare - men jävligt roligt

Frisken det hade varit kul att se dig och din bil på Mantorp,så du kan visa vad den går för!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
allwaysLars J skrev:
/Lars/

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Å du Bea är väl en snäll tös som mer än gärna släpper iväg dig om du kan intyga att du skall bo med en gammal farbror som är ofarlig........frisk skrev:hehe jo tack för erbjudandetmen det va ju så att jag har ju en bättre hälft, som oftast vet bättre hur saker ska prioriteras

/Lars/
hade jag haft "1030nm i motorn" så hade jag bott på räserbananfrisk skrev:men det va ju så att jag har ju en bättre hälft, som oftast vet bättre hur saker ska prioriteras

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Ja men det brukar jag ju göra!
Anledningen till att den är så mycket högre skulle jag tro att Mantorp är inte bara en dragracebana utan du kan även köra banracing, gymkana m,m. Större bana, fler funktionärer m,m alltså högre kostnader. Slå ut vad vi lägger på vår hobby under året så är det en "pink i nilen"!
Skall jag tolka det som att du kommer?
/Lars/

Skall jag tolka det som att du kommer?

/Lars/
http://www.imdb.com/title/tt0327850/
Men dom verkar inte ha rätt storlek... man kan ju ringa och höra?
hittar inget ??? har letat nu... skum storlek
Jepp, Good Year har gjort dem på beställning av GM!frisk skrev:http://www.imdb.com/title/tt0327850/

/Lars/
Kanke finns kvar?Lars J skrev:Jepp, Good Year har gjort dem på beställning av GM!frisk skrev:http://www.imdb.com/title/tt0327850/
/Lars/
http://www.blocket.se/vi/16937767.htm?ca=11_s
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
http://www.corvetten.com
80 aktiva på mantorp när det finns 2000 medlemmar.
Klart som sjutton att det skulle kunna bli biligare om fler var med och delade kostnadern.
Trots detta tycker jag det är värt det.
Dragracingdävlingen Värmlanscupenn med tre deltävlingar går på 500 kr st
och även där tillkommer boend och mat och transporter + sönderkörningar
Klart som sjutton att det skulle kunna bli biligare om fler var med och delade kostnadern.
Trots detta tycker jag det är värt det.
Dragracingdävlingen Värmlanscupenn med tre deltävlingar går på 500 kr st
och även där tillkommer boend och mat och transporter + sönderkörningar
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Mantorp Dyrt ?
Hej på er Grabbar och Tjejer !
Som ni säkert förstår så kostar allt en massa Pengar !
Tomten har bara talat om vad Mantorp tar i hyra för nycken !
Sen tillkommer allt annat !
Och Det här snacket om att Styrelsen är en hop av Gamla gubbar som tar ut skyhöga arvoden får vi nog lägga ner !
Jag skulle gissa på att meddelåldern på den nya styrelsen ligger runt 45 någonstans !
Vi Jobbar helt idiellt ! Tar inte ut några styrelsearvoden utan vi försöker bara se till att ni medlemmar ska få till lite Gladracing & Banracing !
Och nu är det så för att Försäkringar och dyligt ska gälla så har Sv Bilsportsförbundet bestämt att man måste ha en Licens för att få köra !
Och den kostnad som det medför går till Förbundet inte till Klubben !
Jag hoppas att vi tillsammans kan ro detta i land för vi vill ju inget hälldre än att testa våra kunskaper på Banan !
Sen får vi se till Nästa år vilken Bana vi ska köra på ! I år är det Mantorp och det var nära att det inte blev nått alls !
Tack till er alla som har gjort detta möjligt ! Om alla visste vilket arbete som ligger bakom ett sådant här Arrangemang tror jag att vi kanske skulle få fler som vill vara med och dela på Bördan !
För som det är nu så kommer man dit Gasar och har kul sen åker man hem ! Och kanske skriver lite på Forumet hur kul det var ! Vi tänker inte på dom som har dragit hela lasset ! För det är ju faktiskt så ju fler vi är desstå lättare blir det att ro hem !
Men det är ju lite utanför banan som måste funka !
Sen är det som vanligt att vi behöver lite mer Funktionärer ! För utan dom så blir det ingen Racing !
Så känner ni er manade så !
Sen skulle jag behöva lite hjälp om någon kunde ta med sig lite Tekniksk utrustning ner på Fredagen !
Så att vi kan visa OS invigningen i ett Garage ( Som också kostar att hyra ) På fredagen ! Då jag Tyvärr måste vara på Frösåker och Jobba !
Hör gärna av er !
MVH
Peter Gustafsson CCSR
Ban & Racingavsvarig
peter@moabgruppen.com
+46708773260
Som ni säkert förstår så kostar allt en massa Pengar !
Tomten har bara talat om vad Mantorp tar i hyra för nycken !
Sen tillkommer allt annat !
Och Det här snacket om att Styrelsen är en hop av Gamla gubbar som tar ut skyhöga arvoden får vi nog lägga ner !

Jag skulle gissa på att meddelåldern på den nya styrelsen ligger runt 45 någonstans !
Vi Jobbar helt idiellt ! Tar inte ut några styrelsearvoden utan vi försöker bara se till att ni medlemmar ska få till lite Gladracing & Banracing !
Och nu är det så för att Försäkringar och dyligt ska gälla så har Sv Bilsportsförbundet bestämt att man måste ha en Licens för att få köra !
Och den kostnad som det medför går till Förbundet inte till Klubben !
Jag hoppas att vi tillsammans kan ro detta i land för vi vill ju inget hälldre än att testa våra kunskaper på Banan !
Sen får vi se till Nästa år vilken Bana vi ska köra på ! I år är det Mantorp och det var nära att det inte blev nått alls !
Tack till er alla som har gjort detta möjligt ! Om alla visste vilket arbete som ligger bakom ett sådant här Arrangemang tror jag att vi kanske skulle få fler som vill vara med och dela på Bördan !
För som det är nu så kommer man dit Gasar och har kul sen åker man hem ! Och kanske skriver lite på Forumet hur kul det var ! Vi tänker inte på dom som har dragit hela lasset ! För det är ju faktiskt så ju fler vi är desstå lättare blir det att ro hem !
Men det är ju lite utanför banan som måste funka !
Sen är det som vanligt att vi behöver lite mer Funktionärer ! För utan dom så blir det ingen Racing !
Så känner ni er manade så !
Sen skulle jag behöva lite hjälp om någon kunde ta med sig lite Tekniksk utrustning ner på Fredagen !
Så att vi kan visa OS invigningen i ett Garage ( Som också kostar att hyra ) På fredagen ! Då jag Tyvärr måste vara på Frösåker och Jobba !
Hör gärna av er !
MVH
Peter Gustafsson CCSR
Ban & Racingavsvarig
peter@moabgruppen.com
+46708773260
Har man råd att betala 8000:- för en tusenmilaservice (borde nog kosta 2.500:-) är väl inte 950:- dyrt för en helhelg på Mantorp.
Det skall vara dyrt att åka Corvette - säger en del! Inte jag!
Det skall vara dyrt att åka Corvette - säger en del! Inte jag!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

DU ÄR UTE PÅ DJUPT VATTEN FRISKEN, SÅ HÅLL MUNNEN STÄNGD!frisk skrev:Jo men... vad väljer man? 200kr i säve, 300 i uråsa eller 1000kr på mantorp med klubben eller 350kr på mantorp med bilsport? Jag köper att det är dyrt med banracing..... men det va ju inte därför jag ville dit

/Lars/ (Ordförande i sluta gnäll kommittén)