reggad som har c5 z06

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
henkec5z06
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 07, 2008 19:29
Ort: värnamo

reggad som har c5 z06

Inlägg av henkec5z06 »

hej ni som kör c5 z06 är den regad som det eller reggad som vanlig c5.. Vad säger bes om det isåfall eller fattar dom inte vad det är för skillnad..
Användarens profilbild
Andreas Voss
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
Ort: Mölndal
Kontakt:

Inlägg av Andreas Voss »

Hej!

I mitt regbevis står C5 Z06. Jag var noga med just det i samband med registreringsbesiktningen. Fråga besiktningskillen vad han skriver och påtala att du vill ha med just Z06 i texten. Gör det i samband med besiktningen så slipper Du det bekymret sedan. Det var inga problem i mitt fall. Passa då också på att snacka med honom om motoreffekt så det blir rätt.

Generell är det inga komplikationer att importera och regga en Z06 för eget bruk, inte baserat på min egna erfarenhet i alla fall. Samma krav kring belysning och bullerintyg gäller förstås som för vilken bil som helst, men det är inget unikt.

Så det är bara att glädjas åt Z06:an. Vad är det för årsmodell du har?

Förresten, för att va petig så kanske den här diskussionen borde vara i Import m.m.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Inlägg av Mange_C5 »

Samma här, min är reggad som C5 Z06, vilket var en detalj jag tog hänsyn till vid mitt köp. Det lär finnas en del Z06:or som är reggade som vanliga C5:or, frågan är om de kan dra tillbaka registreringen eftersom pappren egentligen inte stämmer helt och fullt?! :?: :roll:

Har en känsla av att de som importerat till sig själv är mer noga med detta, men det kan ju förstås också vara ren inbillning från min sida.. :shock:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Användarens profilbild
Andreas Voss
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
Ort: Mölndal
Kontakt:

Inlägg av Andreas Voss »

Jag tror det är mycket osannolikt att det skulle bli problem i framtida besiktning om det står C5 och inte C5 Z06. I värsta fall skulle man väl kunna tänka sig att man får göra en ny registreringsbesiktning. Men det är nog en mer teoretisk risk än en verklig.

Jag skulle talat med besiktningskillen (om man känner att man har bra kontakt med honom) och frågat om han inte kan ändra i regbeviset till C5 Z06 om man har den modellen och det står C5 i regbeviset. Är de intresserade och hjälpsamma borde det vara en möjlighet.

Det är ju roligt för sin egen del om regbeviset stämmer med bilen tycker jag, har man en Z06 ska det stå Z06. ;)
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Min är också reggad som C5 Z06. Viktigt att få med rätt effektsiffror o däckdimension. Borde väl ge ett bättre pris med riktiga papper.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Skriv svar