köp av C4

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
mc
Nykomling
Nykomling

köp av C4

Inlägg av mc »

Hejsan ny här på forumet och funderar på ett Corvette köp....
det är en svart 92a (13500mil) som jag skulle få för 110 med en del fel så jag undrar om det är en bra deal eller om man ska kolla vidare.
Felen på bilen är inga större prylar tror jag inte, ena är oljetrycks mätaren som går i topp när man kör,missljud från en högtalare (fräser), Trasigt centrallås samt det lite värre ac ur funktion ibland troligt nåt elektriskt då det finns gas och pressostater o.s.v fungerar.just det och antenn till radion ur funktion. Bilen för övrigt går klockrent och är fin i lacken.
Fullfart spar tid!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

priser

Inlägg av Ingo »

Finns mycket att välja på så köp en som är hel :D
Jag själv valde corvette efter färger o option samt att det skulle vara flyttgodsbil.
men det tog ett och ett halvt år att hitta rätt bil också.
Säljare säger ofta att det är enkelt att fixa.
men varför har dom isåfall inte gjort det innan dom ska sälja?
Mängder av skrot är importerat från europa och USA,där dom oftast gått som rena bruksbilar.
Tänk på att privatimporterade bilar måste ha gula blinkers bakoch skilt parkeringsljus o blinklampa fram .
finns inte gula lampor så blir det till 75% chans problem nästa besiktning.
Sitter gula blinkers på? eller följer det med besiktningslampor?
Oljetrycksmätaren kan vara jordad,men här i stan så började en nyimporterad bil efter en halvitimmes körning skramla något fruktansvärt från lagren,och det var jättetjock olja i motorn,som givetvis inte säljaren fyllt i..... kul

högtalaren är antagligen en förstärkare som pajat..
antagligen den här
http://www.ecklers.com/product.asp?pf_i ... pt_id=1014

Tycker det borde gå att pruta rejält på den bilen,för marknaden är död just nu...
mc
Nykomling
Nykomling

Inlägg av mc »

Bilen har gått ca 3år i svergie och har rent carfax och inga varnigslampor som lyser. Gick tidigare i usa (västkust) är nyligen besiktad.
efter jag kollat bilen så ringde säljaren upp mig och pruta ner priset så det kanske går o få ner den en bit till. Han var även villig att köra bilen de 30 milen hem till mig om jag ville.det där med blinkers så är det bara rött bak men det e ju bara fixa nåt tillfälligt för besiktning. Har kollat hela sommaren nu efter ett fint ex och det finns många vrak. Kollade en som stod i Nyköping som typ alla varningslampor lyste i :shock: ... men man kanske ska leta vidare eller pruta mera.. Som du sa marknaden står ju rätt still nu.
Fullfart spar tid!
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

just nu är det köparens marknad :) pruta på ett fint objekt och du kommer att göra en bra affär
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Skriv svar