Ecklers?

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Ecklers?

Inlägg av Turbojet »

Hej!
Nu är jag trött! :(
klubben har bra rabatt hos Ecklers och det har ju gjort att jag har beställt en del grejor från dom.
Men va fan e det man får?? Nu har jag ju bland annat beställt monteringskit till bakvagnen. Kvaliten på deras egna grejor är vad man förr kallade Taiwan. Kassa brickor, urdålig kvalite mm, grejorna till bussningarna till länkarmarna var inte ens av samma kvalite i påsarna. Bultarna till trailingarms går samma väg med tunna brickor och sämre muttrar än mina gamla orginal. Bultarna till fjädrarna passar ju men när man drar åt muttrarna sitter hålen för sprinten utnanför muttern osv.
Är det någon som håller med? Jag har i alla fall handlat klart hos Ecklers, skall väl tillägga att det som inte är deras egen tillverkning verkar OK.
Det går väl att leva med att någon bussning ej håller måttet, men det känns ju inte som att jag känner mig säker på att det finns någon garanti på att säkerhetsdetaljer som bultar till bladfjädrar mm håller måttet, jag byter ju för att mina grejor är 40år gamla.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

kvalitet

Inlägg av Ingo »

Tror faktiskt det kvittar var man handlar,i stort sett suger amerikansk kvalitet,speciellt på ombyggnads/trimprylar.
Ju dyrare pryl,något bättre kvalitet (ibland)
Robie
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 165
Blev medlem: tis jun 24, 2008 21:46
Ort: Värnamo

Inlägg av Robie »

Lite nyfiken bara men hur mycket rabatt är det från klubbens sida? :roll:

/Robie
http://www.garaget.org/Robie88

Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307

Big boys drive big toys! ;)
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Inlägg av Chrippe »

Det står i våran club tidning ...
Robie
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 165
Blev medlem: tis jun 24, 2008 21:46
Ort: Värnamo

Inlägg av Robie »

Jag blev corvette ägare nu i sommar och är inte medlem än men desto fler fördelar, desto mer intressant är det att bli medlem. :wink:

Pendlande beslut liksom...

/Robie
http://www.garaget.org/Robie88

Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307

Big boys drive big toys! ;)
Dav7812
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 238
Blev medlem: ons jun 29, 2005 20:58
Ort: Limmared

Inlägg av Dav7812 »

Tror att det är 25%, var det senast jag beställde.
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: Ecklers?

Inlägg av Bobrob »

Turbojet skrev:Hej!
Nu är jag trött! :(
klubben har bra rabatt hos Ecklers och det har ju gjort att jag har beställt en del grejor från dom.
Men va fan e det man får?? Nu har jag ju bland annat beställt monteringskit till bakvagnen. Kvaliten på deras egna grejor är vad man förr kallade Taiwan. Kassa brickor, urdålig kvalite mm, grejorna till bussningarna till länkarmarna var inte ens av samma kvalite i påsarna. Bultarna till trailingarms går samma väg med tunna brickor och sämre muttrar än mina gamla orginal. Bultarna till fjädrarna passar ju men när man drar åt muttrarna sitter hålen för sprinten utnanför muttern osv.
Är det någon som håller med? Jag har i alla fall handlat klart hos Ecklers, skall väl tillägga att det som inte är deras egen tillverkning verkar OK.
Det går väl att leva med att någon bussning ej håller måttet, men det känns ju inte som att jag känner mig säker på att det finns någon garanti på att säkerhetsdetaljer som bultar till bladfjädrar mm håller måttet, jag byter ju för att mina grejor är 40år gamla.
Vad var det jag sa! Ecklers klarar inte av kvalitetskontrollen på de delar som de låter tillverka i bl.a. Kina. Gummilister till dörrar etc. är ett sådant exempel.

Jag kan rekommendera Corvette Central, som har mycket bättre kvalitetskontroll av sina leverantörer - och mer professionell service!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Skriv svar