Hej. Någon som vet hur man bäst tätar dimljusen så att det inte blir kondens i dom. Mina är helt immiga nästan jämt. Är naturligtvis försiktig när jag tvättar, men det hjälps inte.
Mvh Peter B. -07. Z06
Kondens i dimljusen
Har du eftemonterade parkeringsljus i dimljusena så är de säkert genomföringen till glödlampan som inte blivit helt tät, har samma problem på ett av mina ljusen. Tänkte plocka av de och sätta lite silicon runt genomföringen så de blir helt tätt. Men se till att torka dem ordentligt innan.
C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
Det känns som att fukten kommer in mellan lyktglaset och karossen. Det blir alltid mer när jag tvättat eller när det regnat. Verkar som det fattas nån tätning ellet nåt. Jag har inte plockat ner det och kollat än. Tänkte bara kolla om någon visste på direkten vad det var. Typ att tätningslist runt plastglaset var av US kvalitet och behövde bytas.
Det sitter en gummilist mellan "glaset" och karossen men själva ljusinsatsen är inte delbar och här sitter ingen packning. Enda sättet att dela på "glaset" och insatsen är att skära upp den med en kap eller liknande. Är din bil såld i europa så åk till GM och låt de åtgärda, i annat fall prova med Mickes råd!
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"