DynaTech Supermaxx Headers
DynaTech Supermaxx Headers
vad har ni för erfarenhet av dessa ?
/ Jari
/ Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Funkar mycket bra. Kan dock inte ge någon information om effektökning. Racekattarna som ingår funkar perfekt.
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Och så lite bilder....."någon" har dock kapat bort biten mellan x- pipan och kattarna ... ja ja få väl fixa det
http://www.geting.se/viewimage.php?image=136562-1.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... eaders.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... er%203.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?image=136562-1.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... eaders.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... er%203.JPG
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Hej Jari !Jari skrev:OK, ni som bytt till headers, tar man dem uppifrån eller nerifrån ? Saknar lift i mitt supertrånga garage![]()
/ Jari
Sök på corvetteforum. Oftast skall bilen HÖGT HÖGT upp.
Här http://www.cajundude.com/c5techhome.htm
Här http://ls1howto.com/
kan du också kolla.
Välkommen till MODD-träsket !
Tack Bengt! att MODDA är en del av tjusningen, skulle inte vilja köpa en "färdig" bil....Bengt skrev:Hej Jari !Jari skrev:OK, ni som bytt till headers, tar man dem uppifrån eller nerifrån ? Saknar lift i mitt supertrånga garage![]()
/ Jari
Sök på corvetteforum. Oftast skall bilen HÖGT HÖGT upp.
Här http://www.cajundude.com/c5techhome.htm
Här http://ls1howto.com/
kan du också kolla.
Välkommen till MODD-träsket !

Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re:
Som sagt...systemet är bytt och bilen låter och går som ett skållat troll
men....något är fuckup....bilen går inte på alla cylindrar på låga varv...måste gasa ordentligt för att få den och gå.....har bytt till nya tändkablar.... nån som har ett bra förslag ??? nya stift kanske....
Vad kan det annars bero på ???
Får felkod P0300 Engine Misfire Detected..
/ Jari

Vad kan det annars bero på ???
Får felkod P0300 Engine Misfire Detected..
/ Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Kolla så att du inte har kastat om O2 sensorernas kablar. De främre ska vara korsade, men inte de bakre (eller var det tvärtom...?).
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Dom främre är korsade men inte de bakre..... har oxo felkoden P0155C H02S Heater Performance Bank 2 Sensor 1... är detta 1:a sensorn på vänster sida eller ?62an skrev:Kolla så att du inte har kastat om O2 sensorernas kablar. De främre ska vara korsade, men inte de bakre (eller var det tvärtom...?).
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Du ska absolut INTE korsa de främre !!!62an skrev:Kolla så att du inte har kastat om O2 sensorernas kablar. De främre ska vara korsade, men inte de bakre (eller var det tvärtom...?).
Sensorn som sitter i det vänstra röret SKA gå till kontakten på vänstra sidan, sensorn som sitter högra röret ska gå till kontakten på högra sidan !!!!!!!
Du bör även sätta de bakre rätt men det är inte lika viktigt, i värsta fall få du en felkod som säger att katalysatorerna inte fungerar som de ska.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Aj Då... vad kan hända ?vette.se skrev:Du ska absolut INTE korsa de främre !!!62an skrev:Kolla så att du inte har kastat om O2 sensorernas kablar. De främre ska vara korsade, men inte de bakre (eller var det tvärtom...?).
Sensorn som sitter i det vänstra röret SKA gå till kontakten på vänstra sidan, sensorn som sitter högra röret ska gå till kontakten på högra sidan !!!!!!!
Du bör även sätta de bakre rätt men det är inte lika viktigt, i värsta fall få du en felkod som säger att katalysatorerna inte fungerar som de ska.
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Brända kolvar/ringar i värsta fall men också brända ventiler. Har du tur så smälter du bara några tändstift.Jari skrev: Aj Då... vad kan hända ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DynaTech Supermaxx Headers
vette.se skrev:Brända kolvar/ringar i värsta fall men också brända ventiler. Har du tur så smälter du bara några tändstift.Jari skrev: Aj Då... vad kan hända ?
Och resultat är förmodligen brända kolvar.... återkommer efter inspektion....
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Om man ska kunna koppla fel på de främre kablarna får man nog töööööjaaaaaa ut dom rätt bra om de ska nå fram till andra sidan... eller har jag missat något..... 

Re: DynaTech Supermaxx Headers
Nja, jag tror att det är lättare att koppla fel än rätt. Det har hänt mer än en gång...
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Måste fått hjärnsläpp men det kändes jäkligt rätt Då!!
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
Re: DynaTech Supermaxx Headers
Jag kopplade in O2 simulatorerna på de främre kablarna till ECU:n. Sen hade Anders på Vette en del att göra innan han fattade varför allt var uppochned
Shit Happens

Shit Happens

Re: DynaTech Supermaxx Headers
Nu så...O2 kablarna sitter på rätt sida, tändstift o kablar är nya...bilen går som ett skållat troll igen.... nice nice... kan säga jag e lycklig....den fick tom. känna på lite snö idag..snart så e de dax...
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.