Hej
Ska montera headers på LS2:an nu till våren och undrar om någon har koll på va man bör använda för pinnbult. Finns ju färdiga ARP kitt 12st för ca 1500kr med hårdhet 12.9. I mitt fall då jag inte har några planer på överladd utan endast CAI och helsystem så känns det lite i överkant då "vanlig" pinnbult kostar runt 10-15kr st. Vilket material räcker i mitt fall? Hårdhet? Rostfritt? Syrafast? är en hel djungel där ute...Sen om någon vet djupet i toppen så vore det kanon, då slipper jag skruva bort en bult innan jag beställer.
Tack på förhand
/Klaus
Grenrörsbultar?
Grenrörsbultar?
Ekonomisk tillväxt. Historien om oss. Spendera pengar vi inte har. På saker vi inte behöver. För att skapa intryck som inte varar. Hos människor vi inte gillar.
Re: Grenrörsbultar?
Hej!
Använd orginalbultarna som du har.
Funkar alldeles utmärkt.
Varför sätta dit pinnbultar?
Det blir ju bara krångligare att sätta dit och ta bort headerserna.
Christer
Använd orginalbultarna som du har.
Funkar alldeles utmärkt.
Varför sätta dit pinnbultar?
Det blir ju bara krångligare att sätta dit och ta bort headerserna.
Christer
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Tanken men grenrörsbultarna är väl i första hand ifall passformen på headersna är sisådär så riskerar man inte att belasta gängorna i toppen då man drar åt ordentligt...Kanske är överkurs?
Ekonomisk tillväxt. Historien om oss. Spendera pengar vi inte har. På saker vi inte behöver. För att skapa intryck som inte varar. Hos människor vi inte gillar.
Ok då kör jag på dem. Tack för svaren