Har en 08 som rullat 2100 mil. När jag kör framåt eller backar i låg fart, typ parkering och vid fullt rattutslag, kan jag höra ett knorrande ljud bakifrån. Någon som har en teori om vad det kan vara?
Olle
Oljud
Re: Oljud
Kolla att muttrarna till drivaxlarna sitter fast.
Lossa hjulet så ser du den stora muttern i mitten.
Ett ganska vanligt problem på C6.
Lossa hjulet så ser du den stora muttern i mitten.
Ett ganska vanligt problem på C6.
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Jag har kollat muttrarna, dock bara en okulär koll eftersom jag inte hade större hylsa än 32mm. Dom såg ut att vara minst 34. Vad jag kunde se och känna satt dom fast men jag kanske måste använda verktyg och verkligen kolla dom.
Tack för svaret
Olle
Tack för svaret
Olle
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Jag har knorrande framifrån och det är styrservot som låter vid fullt rattutslagCC rider skrev:...typ parkering och vid fullt rattutslag, kan jag höra ett knorrande ljud bakifrån. Någon som har en teori om vad det kan vara?
Olle
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Du måste använda en ganska stor momentnyckel så du får rätt spänning på dem. Jag har tyvärr inte momentet som de skall spännas med i huvet men det är enkelt att kolla via nätet.CC rider skrev:Jag har kollat muttrarna, dock bara en okulär koll eftersom jag inte hade större hylsa än 32mm. Dom såg ut att vara minst 34. Vad jag kunde se och känna satt dom fast men jag kanske måste använda verktyg och verkligen kolla dom.
Tack för svaret
Olle
Verkar de sitta hårt så har du nog inte problemet där.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Då du byter olja, glöm då inte att fylla i "knackolja" en tillsats du måste ha.
Det kan mycket riktigt vara orsaken.
Det kan mycket riktigt vara orsaken.
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm