Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Färdig åkt för i år Kylaren sprack vid förra bankörningen så nu har jag en anledning att bygga nytt kylsystem i vinter ;D
Ny kylare och flytta den för bättre kylning, flytta oljekylen ock sätta fläkt på den och lite annat små pyssel
Köpt nya hjulmuttrar till den iaf så jag slipper dom gammla slitna till nya fälgarna
Nu är det bara tt invänta vintern och skruvandet
Ny kylare och flytta den för bättre kylning, flytta oljekylen ock sätta fläkt på den och lite annat små pyssel
Köpt nya hjulmuttrar till den iaf så jag slipper dom gammla slitna till nya fälgarna
Nu är det bara tt invänta vintern och skruvandet
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu var det väldigt länge sedan jag skrev här
Vet inte om det är nån som kika här nåmer, men lägger väll upp lite av de som hänt sen sist : )
Har sen sist köpt hus, och rustat de så där har den mesta tiden runnit iväg. Håller också på med mitt jeep bygge så de finns att göra
En bild utanför huset : )
Tillbringade större delen av sommaren vid besiktningen kändes de som Vart inga kanon avgasvärden med nya kammen och utan kattar
Dock misstänker jag att nått i mappen är fel eller att en spridare är dålig då den verkar få alldeles för mycket soppa så de ska undersökas i vinter och den ska mappas om i vår : )
Beikstade bilen 1 gång i veckan för att få köra den, en vette ska inte stå under sommaren!!
Efter ett tag gav jag upp och köpte ett par racekattar
Montering i Eriks garage, Han var snäll och hjälpte mej TIG svetsa eftersom jag inte fått ordning i mit tgarage och inte lärt mej handskas ordentligt med min egen TIG : )
Färdig : D Eriks Lexus med cheva smallblock 427" 550Hk i bakgrunden
En bild från sommaren bara : )
Har även byggt om kylningen för både vatten och olja, ny större alukylare monterad som C5-R bilarna hade : D
Egenbyggd kylar ram sitter den i vart en grym skillnad på kylningen
Även oljekylaren är flyttad, så nu sitter den under ramen på vänstersida i fram direkt innanför "hålen" där bla. dimmljusen sitter så dom är utflyttade för att få maximalt luftflödein i oljekylaren. Ska rota fram bilder på hur de serut sen
Då min kylare ligger framåt så vart ju plaseringen av luftfilter svårare, under sommaren har jag bara kört med den direkt på insuget, inte speciellt optimalt, då den drar i sej varm lyft. Men det har ju bara varit gatåka i sommar så de fick vara. Den vita ringen som är ritat på ramen är tänkt att kapas ur och svetsa i ett rör så jag kan flytta ut luftfiltret framför höger hjulhus för att få kall luft ´direkt in i det. Håller på och spånar hur jag exakt ska ha det
När jag ändå skulle kolla spridarna så passar jag på att byta till ett C5Z06 insug jag har haft legandes på hyllan ett tag, Här syns kylar installationen bättre : )
Har laddat inför sommaren 2016 iaf, då ska jag ut å köra : )
Lite har de hänt iaf : D
P.S. Efter att ha suttit och ändar alla min bilder sabla till 768px höjd. & tagit bort smilysar (är ju tydligen farlig med för många...) så känner jag mej måttligt imponerad av detta forum. Kan inte ens lägga in stående bilder fast dom är 768px i höjd. Förstår att folk inte orkar vara aktiv på ett forum som gör det jobbigt att göra inlägg.....
Vet inte om det är nån som kika här nåmer, men lägger väll upp lite av de som hänt sen sist : )
Har sen sist köpt hus, och rustat de så där har den mesta tiden runnit iväg. Håller också på med mitt jeep bygge så de finns att göra
En bild utanför huset : )
Tillbringade större delen av sommaren vid besiktningen kändes de som Vart inga kanon avgasvärden med nya kammen och utan kattar
Dock misstänker jag att nått i mappen är fel eller att en spridare är dålig då den verkar få alldeles för mycket soppa så de ska undersökas i vinter och den ska mappas om i vår : )
Beikstade bilen 1 gång i veckan för att få köra den, en vette ska inte stå under sommaren!!
Efter ett tag gav jag upp och köpte ett par racekattar
Montering i Eriks garage, Han var snäll och hjälpte mej TIG svetsa eftersom jag inte fått ordning i mit tgarage och inte lärt mej handskas ordentligt med min egen TIG : )
Färdig : D Eriks Lexus med cheva smallblock 427" 550Hk i bakgrunden
En bild från sommaren bara : )
Har även byggt om kylningen för både vatten och olja, ny större alukylare monterad som C5-R bilarna hade : D
Egenbyggd kylar ram sitter den i vart en grym skillnad på kylningen
Även oljekylaren är flyttad, så nu sitter den under ramen på vänstersida i fram direkt innanför "hålen" där bla. dimmljusen sitter så dom är utflyttade för att få maximalt luftflödein i oljekylaren. Ska rota fram bilder på hur de serut sen
Då min kylare ligger framåt så vart ju plaseringen av luftfilter svårare, under sommaren har jag bara kört med den direkt på insuget, inte speciellt optimalt, då den drar i sej varm lyft. Men det har ju bara varit gatåka i sommar så de fick vara. Den vita ringen som är ritat på ramen är tänkt att kapas ur och svetsa i ett rör så jag kan flytta ut luftfiltret framför höger hjulhus för att få kall luft ´direkt in i det. Håller på och spånar hur jag exakt ska ha det
När jag ändå skulle kolla spridarna så passar jag på att byta till ett C5Z06 insug jag har haft legandes på hyllan ett tag, Här syns kylar installationen bättre : )
Har laddat inför sommaren 2016 iaf, då ska jag ut å köra : )
Lite har de hänt iaf : D
P.S. Efter att ha suttit och ändar alla min bilder sabla till 768px höjd. & tagit bort smilysar (är ju tydligen farlig med för många...) så känner jag mej måttligt imponerad av detta forum. Kan inte ens lägga in stående bilder fast dom är 768px i höjd. Förstår att folk inte orkar vara aktiv på ett forum som gör det jobbigt att göra inlägg.....
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejs
Kul att du är igång igen på forumet! Jättekul att läsa om dina bravader med din bil!
Lägg in dom bilder du orkar med, det räcker säkert.. bara texten fortsätter som vanligt, mycket trevligt!
Knåpa på!
Kul att du är igång igen på forumet! Jättekul att läsa om dina bravader med din bil!
Lägg in dom bilder du orkar med, det räcker säkert.. bara texten fortsätter som vanligt, mycket trevligt!
Knåpa på!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Håller med "magnum", kul att följa din tråd
There is no substitute for cubic inches...
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jag följer också tråden.
Keep up the good job!
Keep up the good job!
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jodå, vi är några tappra som håller kvar vid forumen.Larzzon skrev:Vet inte om det är nån som kika här nåmer, men lägger väll upp lite av de som hänt sen sist : )
Och är det en modifierad C5 så är det ju ett måste att följa!
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul att se att de fortfarande är folk som läser blir roligare att uppdatera då
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jag följer din tråd och du ligger alltid före Kul att du fick till det med kylaren.Jag själv vill byta till en ls3 motor fast med större block.Hoppas att det dyker upp någon snart;)
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul att du fortfarande kikar Ubbe Ja en LS3 hade inte varit fel, själv är ja på jakt efter en motor till min andra räser, en sådär riskokare haha
Håller på och klurar på hur jag ska montera mitt luftfilter för att få in mycket kall luft, då de inte får plats med min nya kylar installation.
Här är en bild på kylar installationen, C5-R inspirerad
En bild hur de ser ut från undersidan
Här är ett par bilder på oljekylaren, som sitter direkt innanför luftintag i fronten nu. Den svarat täckplasten brevid dimmljusen är bortkapad och dimmljusen är utflyttade så långt det gick för att få maximal area av kylaren i hålet.
Förstärkningen till "kylar korgen" är kapad och svetsad längre bak för att få plats med kylaren.
Är det någon som har nån bra ide på vart jag kan placera luftfiltret så säg till
Håller på och klurar på hur jag ska montera mitt luftfilter för att få in mycket kall luft, då de inte får plats med min nya kylar installation.
Här är en bild på kylar installationen, C5-R inspirerad
En bild hur de ser ut från undersidan
Här är ett par bilder på oljekylaren, som sitter direkt innanför luftintag i fronten nu. Den svarat täckplasten brevid dimmljusen är bortkapad och dimmljusen är utflyttade så långt det gick för att få maximal area av kylaren i hålet.
Förstärkningen till "kylar korgen" är kapad och svetsad längre bak för att få plats med kylaren.
Är det någon som har nån bra ide på vart jag kan placera luftfiltret så säg till
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejs
Hmmm, "C5-R inspirerad", var sitter filtret på en sådan? Annars ser det ut som du ritat en ring på högersidan, funkar inte det?
Går det med en bred platt insugskanal på något ställe?
Hmmm, "C5-R inspirerad", var sitter filtret på en sådan? Annars ser det ut som du ritat en ring på högersidan, funkar inte det?
Går det med en bred platt insugskanal på något ställe?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Originalfiltret lär du inte få plats med utan får sätta dit ett specialfilter.
C5R tar in luften på vänster sida och där ser det trång ut på din.varför inte där du har bogseröglan;)
https://www.google.se/search?q=corvette ... sndKMLM%3A
C5R tar in luften på vänster sida och där ser det trång ut på din.varför inte där du har bogseröglan;)
https://www.google.se/search?q=corvette ... sndKMLM%3A
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jo tanken va ju att ta hål där och sätta ett filter framför höger hjulhus, men vet inte hur stort filter jag får in där och hur mycket luft motorn får då.
Har ju ett blackwing filter idag och de är bra stort så de får inte plats nånstans de
C5R tar ju in luft på båda sidorna i fram, http://acmenovelties.net/cars/c5r/images/DSC00041.JPG men dom har ju inte så mycket annat ivägen i fram Ska mäta lite mer å se hur mycket plats jag har på olika ställen, sen är ju frågan hur stort filter jag behöver.
Har ju ett blackwing filter idag och de är bra stort så de får inte plats nånstans de
C5R tar ju in luft på båda sidorna i fram, http://acmenovelties.net/cars/c5r/images/DSC00041.JPG men dom har ju inte så mycket annat ivägen i fram Ska mäta lite mer å se hur mycket plats jag har på olika ställen, sen är ju frågan hur stort filter jag behöver.
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu har jag varit tyst ett tag igen, väntar på delar
Rör och filter ska förhoppningsvis ramla in den här veckan. Sen har jag köpt en till huv som det ska kapas i så ja får ut ännu mer av varmluften från kylaren Så får väll se hur de slutar
Kommer bilder nä det händer nått kul
Rör och filter ska förhoppningsvis ramla in den här veckan. Sen har jag köpt en till huv som det ska kapas i så ja får ut ännu mer av varmluften från kylaren Så får väll se hur de slutar
Kommer bilder nä det händer nått kul
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja lite har de hänt så här kommer en snabb sammanfattning av de hela
Fått till en bättre väg för friskluft till motorn
Dock miste jag mina huv gångjärn Men de finns låspinnar
Fick för mej att jag ville ha en huv som ventilerade lite bättre, så köpte mej ett glasfiberscoop så jag hade nått att utgå ifrån
Detta ihop med lutningen på min kylare borde ge väldigt bra kylning
Ville göra nått funktionellt och eget som ingen annan har, funktionen vart bra, sen kan jag tänka mej att utseendet inte faller alla i smaken
Hmm
Renkapat lite
Mer renkapat
Rita lite mått på huven
Vart ett litet hål
Fått till en bättre väg för friskluft till motorn
Dock miste jag mina huv gångjärn Men de finns låspinnar
Fick för mej att jag ville ha en huv som ventilerade lite bättre, så köpte mej ett glasfiberscoop så jag hade nått att utgå ifrån
Detta ihop med lutningen på min kylare borde ge väldigt bra kylning
Ville göra nått funktionellt och eget som ingen annan har, funktionen vart bra, sen kan jag tänka mej att utseendet inte faller alla i smaken
Hmm
Renkapat lite
Mer renkapat
Rita lite mått på huven
Vart ett litet hål
Senast redigerad av Larzzon den tis jun 21, 2016 16:43, redigerad totalt 2 gång.
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hålet vart lite större och har kapat där huven ska vikas ner
Renslipat och skruvat fast scoopet i huven så jag kan bonda fast det med polyester
Sen började det långa härliga jobbet med att plasta ihop delarna
Många lager vart det, håller på att plasta ihop med orginal förstärkningen i huven
Sparade infästningarna för gångjärnen så det finns möjlighet att använda dom senare om man vill
Renslipat och skruvat fast scoopet i huven så jag kan bonda fast det med polyester
Sen började det långa härliga jobbet med att plasta ihop delarna
Många lager vart det, håller på att plasta ihop med orginal förstärkningen i huven
Sparade infästningarna för gångjärnen så det finns möjlighet att använda dom senare om man vill
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Efter många.. många lager plast och mellan slipande och sen mer slipande å lite gelcoat på det så vart det såhär
Och efter mer slipande och sprutspackel så vart de lite bättre
Renspolat (och fortfarande blött) efter en mellan slip
På bilen
Tillverkade fästen för mina Aerocatch huvlås som går att skruva fast där gångjärnen satt, Fick även träna på mitt tig svetsande
Dom har blivit lackade svarta och är på plats i bilen nu
Och efter mer slipande och sprutspackel så vart de lite bättre
Renspolat (och fortfarande blött) efter en mellan slip
På bilen
Tillverkade fästen för mina Aerocatch huvlås som går att skruva fast där gångjärnen satt, Fick även träna på mitt tig svetsande
Dom har blivit lackade svarta och är på plats i bilen nu
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Efter en massa felsökande om vad mina dåliga avgasvärden kom ifrån så kollade jag på stiften och stiftet till 7ans cylinder va bränt, så pass lite att de misstände ibland utan att ge någon felkod. Passade på att göra comptest och leakdown när jag ändå höll på för att veta att allt annat var bra.
Bytte till nya stift och gick upp ett snäpp till lite kallare stift och efter det har bilen gått kanon
Snyggade till kabelhärvan som jag varit och rotat i när jag letade efter fel på min insugs tempgivare
Lite renare
Så vart det en odramatisk besiktning med blankt papper
Frontläppem och vingen monterades tillbaka efter besiktningen
Så lite har det hänt, nu ser jag fram emot att få ut och gasa lite i sommar
Bytte till nya stift och gick upp ett snäpp till lite kallare stift och efter det har bilen gått kanon
Snyggade till kabelhärvan som jag varit och rotat i när jag letade efter fel på min insugs tempgivare
Lite renare
Så vart det en odramatisk besiktning med blankt papper
Frontläppem och vingen monterades tillbaka efter besiktningen
Så lite har det hänt, nu ser jag fram emot att få ut och gasa lite i sommar
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejs
Blir fränt! Speciellt scoopet!
Blir fränt! Speciellt scoopet!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
magnum skrev:Hejs
Blir fränt! Speciellt scoopet!
Tack!
Har hunnit med att rasta den lite upp på gammla F15 "Helsinge Raceway"
Trots regn så vart det en rolig dag, kul att få köra på gränsen även när det är blött.
Skjutsade även 2st svensexor, som verkade mer än nöjda Vart skaplig uppslutning trots vädret
Vart gatdäck denna körning, så hoppas på sol nästa körning så man får smiska lite ordentligt med slicksen på
För er som bor uppåt i landet och bara vill prova er bil under avslappnade förhållanden så kan jag varmt rekommendera SMK Söderhamns körningar.
Nästa körning är 23:e Juli, Mer info finner ni på www.SMKSoderhman.se/ Under fliken Racing Hoppas vi ses där
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejs
Funkar det med kylning och kalluftsinsug?
Funkar det med kylning och kalluftsinsug?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
De funkar kanon, ligger bra mycket lägre i temp vid hård körning nu än va jag gjorde med gamla kylaren och annan position på den
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hunnit med en sväng till uppe i Söderhamn, Kylningen funkar kanon och nu fick man ju använda "riktiga" däck
Kanon väder och massa trevligt folk, som vanligt
Några Porschar att tampas mot
Kanon väder och massa trevligt folk, som vanligt
Några Porschar att tampas mot
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se