Har bytt stötdämpare till bilstein men dom gamla var elektriska vilket resulterat i felmeddelande.Kan man lura systemet på något sätt?
Har beställt simulatorer av Vette.se men i väntan på dom skulle jag vilja se hur bilen beter sej för att kunna beställa mer grejor om det behövs innan sommaren är här.
rtd/stötdämpare
Re: rtd/stötdämpare
Det är bara att vänta på simulatorerna. Går inte lura på annat sätt.indra skrev:Har bytt stötdämpare till bilstein men dom gamla var elektriska vilket resulterat i felmeddelande.Kan man lura systemet på något sätt?
Har beställt simulatorer av Vette.se men i väntan på dom skulle jag vilja se hur bilen beter sej för att kunna beställa mer grejor om det behövs innan sommaren är här.
Du kan ju köra bilen även med felkoderna..
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Oj, snart nio år gammal tråd, tveksamt om du får svar...Nutte2 skrev:Hej
Hur satt du motståndet på kontakterna med 3st stift?

Men om jag gissar friskt (håller själv på och laddar för stötdämparbyte) så har du nyare C5 eller tittar på fel kontakt. På en bil med F45 så är stötdämparkontakten försedd med två stift och då är det bara att bygla den.
Fast bäst är att programmera bort hela funktionen med en Tech-II.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Har F45 verkar billigast att programmera bort med Tech-II får kolla vart det finns någon i närheten jag bor :0)
"Blue Beast"