Vad skall de vara för lufttryck i en C5'a med magnesium fälgar, 245/45-17 fram och 275/40-18 bak, får snart spel på de de eviga "plingandet" och felmeddelandet som vägra ge sig
2,1-2,3 har jag för mig. En grej jag inte fattar varför alla däck handlare vill pumpa i 3bar dom säger att det ska vara så mycket, medans tryck mätaren flippar ur?
Undrar precis samma sak, har fått höra att de ska vara minst 3 kilo i dom, får testa mig fram helt enkelt, låter lite med 2,3 kilo, vill ju inte slita ut sulorna på en gång heller!
Qvarnis skrev:Vad skall de vara för lufttryck i en C5'a med magnesium fälgar, 245/45-17 fram och 275/40-18 bak, får snart spel på de de eviga "plingandet" och felmeddelandet som vägra ge sig
Lufttrycket ska vara 30psi (kalla däck, ett däck anses vara kallt efter att ha stått still i 4 timmar). 30psi är alltså ca 2.1Kg
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Hej Hopp!
Tog ut min C5:a igår och tankade på luft. Vad det skall vara för lufttryck i ringarna hittar du i kanten på förardörren. Själv kör jag med 2,2.